דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התיישבות, חקלאות ותעשייה

לוגו תנועה

בועידת התנועה התקיימו חוגי דיון בנושאים שונים שהיוו את הבסיס לקבלת החלטות הועידה. חוג הדיון "התיישבות חקלאות ותעשייה" הנחו חיים חבלין וראש המחלקה המשפטית עו"ד מיכי דרורי. הדיון נפתח בסקירה של פעילות התנועה בנושא הקרקעות, החקלאות והתעשייה. בהמשך נדונו בחוגים ובמליאת החוג הצעות ההחלטה, שגובשו ע"י הצוות המכין, וכן הצעות התיקון של משתתפי החוג. הנוסח המוסכם שגובש מציין את חשיבות ההתיישבות הכפרית כמרכיב הכרחי וחיוני במדינה מודרנית, ואת תפקידם המרכזי של הקיבוצים והמושבים ביצירתו, קיומו ופיתוחו של המרחב הכפרי בישראל.
ההחלטה מדגישה את החיבור החשוב של הקיבוצים מבחינה כלכלית וחברתית לישובי ותושבי המרחב הכפרי, לרבות ערי השדה ויישובי המיעוטים, ואת הרצון והתפקיד החשוב והמתמשך של הקיבוצים במעורבות ופיתוח משותפים של המרחב הכפרי בפריפריה ובשאר אזורי הארץ, כחלק מאחריותם הלאומית והציבורית.
חברי החוג הדגישו כי על מנת שהקיבוצים יוכלו להמשיך ולמלא תפקידם הציבורי החיוני, ולצורך זה גם לדאוג לפרנסת ורווחת חבריהם, עליהם לרכז מאמצים להשפעה ומאבק באווירה השלילית הקיימת כלפיהם בשנים האחרונות במוסדות השלטון ובחלק מהציבוריות הישראלית, וכלפי פנים כדי לקדם ולפתח את דור ההמשך ולשמר את רוחם ואופיים הייחודי של הקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה