דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יש אנרגיה למהפכה בקיבוץ

אגף כלכלה קיים השבוע כנס בנושא התייעלות אנרגטית לאנשי המקצוע בקיבוצים, ובמרכזו ההתמודדות עם הרגולציה המכבידה ועדכוני תקינה וחקיקה. מזכ"ל התנועה ליאור שמחה: "כמו שידענו להוביל בחקלאות ובתעשייה – נוביל את המהפכה האנרגטית"
יש אנרגיה. נציגי הקיבוצים בכנס
יש אנרגיה. נציגי הקיבוצים בכנס

תחום האנרגיה בקיבוצים מתפתח וצומח: השבוע התקיים במתחם האירוח בשפיים כנס גדול על כל היבטי הרגולציה וניהול תחום האנרגיה בקיבוץ ובמושב, בדגש על חדשנות, ביטחון אנרגטי ואגירה. מזכ"ל התנועה ליאור שמחה אמר למשתתפים בפתיחת הכנס כי "נושא האנרגיה צומח בקיבוצים ולא בכדי. יש בנושא יתרונות גדולים והקיבוצים יודעים לנצל זאת. כמו שידענו להוביל בתחומי החקלאות והתעשייה נוביל גם כאן, תוך ניצול ההתייעלות האנרגטית כמקור הכנסה לקיבוץ וייצור נקי וזול יותר של חשמל".

הפיתוח האנרגטי המואץ בקיבוצים הביא את התנועה הקיבוצית כארגון מרכזי מייצג להיכנס לעומקו של הנושא מול גורמי המדינה בכדי לסייע לקיבוצים מול חסמים ורגולציה שיש בכוחם לעכב התפתחות וכניסה של עוד קיבוצים להשקעה. הכניסה לעומקו של הנושא קיבלה ביטוי גם במינויו של בני רגיל לניהול תחום האנרגיה באגף כלכלה התנועתי. בכדי לסייע לקיבוצים להישאר מעודכנים בהחלטות רגולציה וחקיקה החל אגף כלכלה בתנועה בהנגשת מידע שוטף לאנשי המקצוע בקיבוצים בניוזלטר ובקבוצת וואטספ ייעודית לתחום האנרגיה.

בני רגיל מנהל תחום האנרגיה בתנועה הקיבוצית מציין שתי מגמות בהתנהלות הקיבוצים ועלו במהלך הכנס, הראשונה היא הסמכת גורם מהקיבוץ לניהול תחום האנרגיה, במטרה שהוא יסייע לרכז המשק למצות את הפוטנציאל לצמיחה באפיקי האנרגיה השונים תוך התמקצעות בתחום. מגמה שנייה היא הסתמכות פחותה על שותפויות לביצוע פרויקט אנרגיה סולארית בתוך הקיבוץ ויותר עצמאות של קיבוצים במטרה להגדיל את הרווחיות שלהם מההתייעלות האנרגטית בשטחם.

כמו כן, מתחיל האגף ליזום ימי השתלמות ולהעמיק את הידע בקיבוצים בנושאים השונים. שני ימי השתלמות בתחום האנרגיה יתקיימו בתחילת מאי.
לפרטים והרשמה: לחצו כאן, או פנו לבני רגיל:
 050-6233017 / benny.r@tkz.co

קבצים

הוספת תגובה חדשה