דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כך חגגו את פורים בקיבוצים

הקיבוצים חגגו את פורים למרות המצב והדאגה הכללית ועל אף הכול. הצביון היה שונה, והמסיבות היו מותאמות למצב. כיתות הכוננות בקיבוצי גבול הצפון נהנו ממשלוחי מנות ששלחו להם קיבוצים במרכז, כי "לא שוכחים את מי ששומר עלינו!"
קהילת נירים חוגגת בשכונת הפארק בבאר שבע, שם היא מתגוררת באופן זמני. פורים שמח בחלקו. צילום: לירן רון
קהילת נירים חוגגת בשכונת הפארק בבאר שבע, שם היא מתגוררת באופן זמני. פורים שמח בחלקו. צילום: לירן רון

פורים תשפ"ד היה שונה השנה, כולנו חשנו בזה, ואיך לא. ובכל זאת, בקיבוצים (גם בחלק מהמפונים) התקיימו אירועי פורים אחרים, מותאמים למצב הכללי ולמצב הרוח, ושורה ארוכה של יוזמות עזרה הדדית ואחווה בין ולמען קיבוצים אחרים. למשל קהילת קיבוץ נירים, אשר רובה מתגוררת בבאר שבע, ממשיכה לשמור על חיי הקהילה. הצוותים החינוכיים, ילדי הקיבוץ, ובעיקר קבוצת קרמבולה, החליטו שהם לא מוכנים לוותר על המסורת של פורים ילדים והתחפשו - מבית התינוקות ועד לנעורים. הילדים שיחקו בתחנות שונות, נהנו מהופעה של קוסם, אכלו ארוחת צהריים מפנקת והתפללו לכך שישובו במהרה לבתיהם יחד עם כל החטופים. 

צוות כפר הנופש של עין גב שעל שפת הכנרת, המארח כבר מעל חמישה חודשים כ-150 משפחות מפונות מקריית שמונה וקיבוצי ויישובי גבול הצפון, ערך עבור הילדים המפונים מסיבת פורים שמחה. בין השאר נערכה תצוגת תחפושות, חידונים, פעילויות והפעלות וגן הוגש אוכל רחוב בדוכנים מעוצבים. קהילת ניר יצחק שמתגוררת כיום בקיבוץ הדרומי ביותר בארץ - אילות שבערבה הדרומית, החליטה להעלות גרסה מרשימה משלהם למופע המיתולוגי "הכבש השישה עשר". זה הקישור לצפייה במופע המלא למעוניינים: לחצו כאן

פינוק כיתות הכוננות של קיבוצי גבול הצפון עמד במרכזן של כמה יוזמות. כך למשל חברי מעגן מיכאל והנעורים של הקיבוץ שהחליטו לשלוח צפונה משלוחי מנות. החליטו ועשו: הם הכינו 200 משלוחי מנות מתוקים ונדיבים, העמיסו על רכבים ושלחו אל חברי כיתות הכוננות במנרה, יראון, כפר בלום, מלכיה, סאסא וברעם. יוזמה נוספת של תשומת לב וחיבוק השומרים שנותרו בשטח, הגיעה מכיוון קיבוץ פלמחים. שם התגייסו החברים וילדי הקיבוץ להכנת משלוחי מנות לכיתת הכוננות של מושב כפר יובל שבאצבע הגליל, אשר תושביו התפנו בתחילת המלחמה ובמקום שומרים חברי כיתת הכוננות שנהנו ממשלוחי המנות והודות בחום לאנשי פלמחים.

הוספת תגובה חדשה