דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"כלי גישור חיוניים לחוסן האישי בתפקיד בקיבוץ"

בשבוע שעבר הגיע לסיומו המחזור השני של קורס הגישור לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים, בו השתתפו 22 נשים וגברים מתחומי ניהול שונים ומגוונים בקיבוץ, שהגיעו מאליפז בדרום ועד כפר המכבי בצפון. הקורס מעניק כלים ושפה גישורית שניתן ליישם ביומיום ובכך לחזק את החוסן האישי ואת השיח הארגוני והקהילתי
בוגרות ובוגרי המחזור השני של קורס הגישור לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים עם תעודות הסיום
בוגרות ובוגרי המחזור השני של קורס הגישור לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים עם תעודות הסיום

הקורס נבנה כשיתוף פעולה בין קבוצת גומא-גבים והמוסד לבוררות וגישור ואגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית והנחתה אותו עו"ד מרב מירון-גורן (רוחמה), מנחה ומגשרת מנוסה ומוערכת.

במהלך 11 המפגשים (חלקם בזום וחלקם בבית התנועה ביקום), נלמדו מיומנויות גישוריות כמו הקשבה, זיהוי צרכים, הגדרה מחדש ובניית דיאלוג והסכמות. הקורס כלל תרגול סימולציות העוסקות בסיטואציות מהעולם הקהילתי-קיבוצי, שהתקיימו בקבוצות קטנות עם מגשרים-מאמנים של גומא-גבים. במפגש האחרון פגשו המשתתפים את תקוה טננבוים, העומדת בראש המוסד לבוררות וגישור של התנועה, לשיחה על חשיבותו ומרכזיותו של התהליך הגישורי – ובעיקר ההסכמה על הדרך והתהליך שבהם יתברר הקונפליקט (עוד לפני שניגשים לפתרונות עצמם), וכן על החלופות לגישור.

ייחודו של הקורס בכך שהוא מיועד לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים, וכתוצאה מכך נוצר בקבוצה שיח עמיתים משמעותי ורלוונטי, שיתוף בהתמודדויות דומות ורמה גבוהה של אמון ותמיכה הדדית. בשיחת הסיכום העידו חברות וחברי הקבוצה על החשיבות שבהתוודעות לעולם ולשפה הגישורית ועל כך שהיא כבר נכנסת לחיי היומיום שלהם – בעבודה  ובחיים האישיים. נאמר גם כי "כלי גישור הם חיוניים לחוסן האישי בתפקיד".

רם דקל, מזכיר קיבוץ עין השופט, אמר בסיום הקורס: "ממלאי תפקידים בקיבוץ - המהווה קהילה רב-דורית ומגוונת הנמצאת בשינוי מתמיד ושואפת לפתרון קונפליקטים - יכולים למצוא בשפת הגישור כלים מתאימים ואפקטיביים לאתגרי היומיום. שמחתי להשתתף בקורס מאורגן, מתודי ומאתגר כזה. צורת העברת החומר, קבוצת העמיתים המגוונת והאיכותית, האירוח בבית התנועה הקיבוצית וההדרכה המקצועית - היוו את הבסיס להצלחת הקורס בעיניי. ממליץ בחום לכל ממלא תפקיד בקיבוץ!".

אסיה קליין, מנהלת הקהילה באייל, הוסיפה: "קורס הגישור אפשר למידת שפת הגישור הבסיסית באופן הכי מעניין ונכון. הלמידה המדוייקת של בעלי התפקידים השונים הייתה ממוקדת לאורח החיים המתאים לכל הנוכחים בקורס. ההרגשה הייתה שקיבלנו כלים ראשוניים ומתאימים להרבה מהמקרים בהם אנו נתקלים בחיי היומיום שלנו במילוי התפקיד ובחיים בכלל. ההנחיה וליווי הקורס מטעם התנועה הייתה נכונה, נעימה ומעניינת מאוד".

לדברי ענת מרלא, ראשת אגף חברה וקהילה משותפת, שריכזה את הקורס: "בשלוש השנים האחרונות הרחבנו מאוד את העיסוק בכלים גישוריים בתנועה, במסגרת ההבנה שהם קריטיים לבניית החוסן של ממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים, ובהרחבה – של הקהילות עצמן, וכחלק מהעיסוק שלנו בחיזוק תרבות השיח בקיבוץ. קורס הגישור מצטרף להכשרות בכלי גישור שהתקיימו במכללת כנרת, בזום ובמשקי דרום. אנו בוחנות כעת את האפשרות ליצירת קבוצת בוגרות ובוגרים שתיפגש ללמידת עמיתים וחיזוק המיומנויות, וגם את הפתיחה של המחזור הבא של הקורס".

הוספת תגובה חדשה