דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"כשנולד ילד עם צרכים מיוחדים, נולדת משפחה עם צרכים מיוחדים"

אף עין לא נשארה יבשה באסיפה השנתית של ארגון אהדה, כאשר נדב פלסמן מרמת הכובש תיאר את החיים מאז שנולדה בתו שי, הלוקה בתסמונת דאון
"כשנולד ילד עם צרכים מיוחדים, נולדת משפחה עם צרכים מיוחדים"

"כשנולד ילד עם צרכים מיוחדים, נולדת משפחה עם צרכים מיוחדים. אם יש משהו שאני רוצה שתזכרו מההרצאה שלי, זה את המשפט הזה". כך אמר נדב דגן פלסמן (רמת הכובש), בהרצאה שהעביר בשבוע שעבר במסגרת האסיפה השנתית של ארגון אהדה. במהלך דבריו לא נותרה עין יבשה באולם. נדב דיבר על בתו, שי, ילדה עם תסמונת דאון, והשחיינית הצעירה ביותר ב- special Olympics, תוך שהוא נותן תשומת לב רבה על המורכבות בגידול ילדה עם צרכים מיוחדים, על האחים, ועל השמחה, האושר והגאווה ששי הכניסה לחיי המשפחה.

היום התחיל בברכתה של ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, ובהמשך נשאו ברכה  גדעון פלס, חבר מזכירות ארגון אהדה, שנשא גם דברי פרידה משני חברים ותיקים מוליק דור ואפרים שטרן, כן בירך צפי פלד, המנכ"ל הנכנס של המרכז לייעוץ ושיקום, מבית התנועה הקיבוצית. 

עו"ד תמר שי, יו"ר ארגון אהדה הציגה את התכנית השנתית ואת חברי המזכירות לאישור האסיפה. עו"ד רותי לירז, ממשרד רשמת האגודות השיתופיות, הציגה את עמדת הרשמת בנוגע לקבלה לחברות של אנשים עם מוגבלויות והציגה עמדה חד משמעית כי המוגבלות כשלעצמה לא תהווה סיבה לאי קבלה לחברות.

בפאנל שעסק באפשרויות השונות למגורים עבור אנשים עם מוגבלויות, השתתפו מירב פנחס רכזת צרכים מיוחדים בקיבוץ שדות ים, אסף בית אריה אחראי על תחום בתים לחיים בקיבוצים (קבוצת יבנה) ואורן יודקביץ' המנהל המקצועי של המרכז לייעוץ ושיקום.

עדי רמות, מרכזת תחום בריאות וצרכים מיוחדים באגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית מציינת כי "השותפות עם אהדה היא חוליה חשובה והכרחית בטיפול ובדרך ההתייחסות שלנו כתנועה התומכת בקיבוצים בהתמודדות ובמענה הניתן לחברים עם צרכים מיוחדים ובבנים הנתמכים בחבר". רמות הביעה סיפוק רב מכך שאחרי תקופה מאוד ארוכה היתה של מניעה מהתכנסויות האולם היה מלא בממלאי תפקידים מקיבוצים רבים שבאו יחד עם בני משפחה של אנשים עם מוגבלויות לשמוע ולהשמיע.

הוספת תגובה חדשה