דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ללמוד יחדיו כיצד לפתח את הבתים המשפחתיים (לא סיעודיים!)

ביום רביעי הקרוב, 6.3.24, יתקיים בקיבוץ נען מפגש ארצי של מנהלות ומנהלי בתים משפחתיים בקיבוצים, ביוזמת מחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית. בכנס יוצגו עדכונים וחידושים חשובים, יחד עם מפגש עמיתים, הרצאות מעוררות השראה ולמידה מהשטח
הזמנה למפגש ארצי

התמיכה בחברים בכלל, ובחברים המזדקנים בפרט, הינה חלק טבעי ומתבקש בתפיסת הערבות ההדדית הקיבוצית, ראיית האחריות המשותפת, והדאגה של כל קיבוץ וקיבוץ להבטחת רצף המענים לצורכי חבריו, מלידה ועד אחרית. 

"הבית המשפחתי" (המכונה גם בטעות "בית סיעודי" או שמקבל שם שנהוג לתת גם לגן או בית ילדים) הוא מענה קיבוצי ייחודי עבור מי שזקוקים למסגרת תומכת ומסייעת מחוץ לביתם אך מבקשים להמשיך ולהישאר חלק מהקהילה, בתוך חצר הקיבוץ. בהתאם לתקנות בית משפחתי יכול להתקיים אך ורק באגודה שיתופית מסוג קיבוץ. כיום פועלים בתים משפחתיים בכחמישים קיבוצים, עם 3-20 מיטות בכל בית.

האתגר בתפעול ואחזקת בית משפחתי בקיבוץ באופן מיטבי המאפשר רמת טיפול ראויה בחברים המתבגרים הזקוקים לסיוע אינטנסיבי בחיי היום-יום יוצר עומס על משאבי הקהילה. זאת יחד עם תהליך מקביל של העדפת חלק גדול מהחברים להישאר בביתם שלהם ולקבל בו את המענים הטיפוליים, הביאו קיבוצים לבחינת הצורך בהמשך הפעלתו של הבית המשפחתי בחצרם, ולעיתים אף לקבלת החלטה לסגירתו.

מחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית פועלת לסייע לקיבוצים המעוניינים לשמר ולפתח את הבית המשפחתי שלהם בהיבטים של איכות הטיפול והתמודדות עם מגבלות הרגולציה הקיימות, וביוזמת המחלקה יתקיים בקיבוץ נען ביום רביעי הקרוב (6.3) המפגש הארצי של מנהלות ומנהלי הבתים המשפחתיים בקיבוצים.

לחצו כאן להרשמה לכנס

הוספת תגובה חדשה