דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

למרות הכל, ואף על פי כן: הסתיים המחזור ה-8 של הקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירי קיבוץ

בשבוע שעבר התקיים המפגש האחרון במרכז האקדמי רופין, בו חולקו תעודות הסיום למשתתפים ולמשתתפות שפגשו את מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ושוחחו עמו על אתגרי התנועה הקיבוצית בעת הזו
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, מעניק תעודת סיום לאחת ממשתתפות הקורס
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, מעניק תעודת סיום לאחת ממשתתפות הקורס

הקורס מספק ידע רב בתחומי כלכלה וחברה, מקנה כלים ניהוליים מעשיים ומפגיש את המשתתפים עם עמיתיהם, מנהלי קהילה ומזכירים מכהנים או כאלו המתעתדים למלא את התפקיד. ייחודו של הקורס בכך שהוא שם דגש על חיזוק הזהות הקיבוצית ועיצוב קהילה קיבוצית מיטבית. המשתתפים אמרו, בין היתר, שהקורס היה "מצויין ומושקע, ולי אישית הוסיף ותרם המון", וכן שהוא "קורס חוויה - מאוד מלמד, המון כיף ובעיקר חבורה מדהימה של אנשים".

שלומית צימרינג, האחראית על פיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, שריכזה את הקורס, מספרת: "הקורס, שמתקיים בשיתוף מרכז האקדמי רופין ובתחומו, נפתח על פי רוב בחודש נובמבר ומסתיים במאי. אלא שהשנה, הקורונה הביאה לסגרים ולאיסורים על התכנסויות בחללים סגורים מעל מספר מסוים של נוכחים, ואנחנו התעקשנו שזהו לא קורס לזום. המפגש הבין אישי, ההיכרות בין המשתתפים והחלפת הידע והדעות הם שווי ערך כמו ההרצאות, ולכן חיכינו חודש ועוד חודש ובסוף זה הגיע... במאי ניתן האישור לצאת לדרך. 22 משתתפים ומשתתפות, משמיר בצפון ועד לוטן בערבה, הגיעו בכל יום חמישי (במקום פעם בשבועיים, כפי שתוכנן במקור) כדי ללמוד. זו היתה קבוצה איכותית, דינמית, דעתנית וסקרנית. הם היו מעורבים, וכחנים, מתעניינים, נהנו מאוד מהמפגש, יצרו חברויות והעשירו את עולמם בתכני הניהול הקיבוצי.

אתגרי הקורונה לא פסחו גם עלינו וחלק מהמשתתפים נכנסו לבידוד או התמודדו עם אירועי בידוד בקיבוצם, מה שאילץ אותנו לעיתים לקיים את הקורס בהיברידיות (הרוב בכיתה, חלק בבית). גם המערכה הצבאית בדרום במהלך הקורס גרמה לנו לבטל שני מפגשים מתוך הזדהות עם המשתתפים מעוטף עזה שנדדו ברחבי הארץ. אין ספק, היו הרבה מרכיבי אי ודאות בקורס השנה אבל התגברנו על כולם. אנחנו עוד צפויים להיפגש בקיבוץ פלך בחמישי הבא בפעם האחרונה, ונראה שהדיאלוג בין משתתפי הקורס יימשך גם בעתיד".

הוספת תגובה חדשה