דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה מסייר בקיבוצים: והפעם- בקיבוץ רשפים

כחלק משגרת סיור מטה התנועה הקיבוצית ביקרו השבוע חברי המטה בקיבוץ רשפים. רשפים עלה על הקרקע בשנת 1948 ושכן במחנה זמני אחד עם חברי קיבוץ שלוחות (הקיבוץ הדתי), שעלה על הקרקע, בסמוך ובאותה העת. שיתוף הפעולה הייחודי בין אנשי הקבוץ הארצי לאנשי הקיבוץ הדתי נמשך עד היום.
שבעים שנה לרשפים

איתן בלניקוב, מנהל הקהילה הוותיק, המסיים בימים אלה את תפקידו ברשפים, סקר את התפתחות הקהילה ברשפים בשנים האחרונות. לאחר משבר כלכלי בעשור הקודם עבר הקיבוץ תהליך הבראה שכלל שינוי מעמיק באורחות החיים. במהלך העשור הנוכחי נקלטו ברשפים כ-50 משפחות לחברות בקיבוץ ובוצעו פרויקטים משמעותיים לשיפור התשתיות הציבוריות.

את מצב עסקי הקיבוץ סקרו המנהל העסקי דודו ישראל והיו"ר הכלכלי רפי כפרי - שהיה עד זה לא מכבר מנכ"ל הארגון האזורי משקי שאן. לדברי כפרי החקלאות בעמק שאן מתמודדת עם שינויי חקיקה בתחום ניהול משק המים העלולים להביא לחיסולה. בניגוד לעבר כיום הקיבוץ מתקיים ממקורותיו וצמיחתו מתמקדת בעיקר בתחום משקי הבית של המשפחות הנקלטות.

ממלאי התפקידים וחברי הנהלת הקיבוץ תארו את האתגר הייחודי שבניהול יישוב ובו יותר מקהילה אחת: בין שלוחות לרשפים הוקמה לפני מספר שנים שכונת 'שלפים', הקולטת משפחות של דתיים וחילוניים, שבוחרות, כל אחת בהתאם לרצונה, במערכת החינוך של אחד משני הקיבוצים. החיים של שלוש קהילות במתחם מוניציפאלי אחד מזמנים הזדמנויות ואתגרים רבים ומעניינים.

מנכ"לית התנועה, הדס ילין וראשי האגפים הציגו לנוכחים במפגש מצגת הסוקרת את הפעילויות המגוונות של מטה התנועה והזמינו את מנהלי וחברי רשפים להשתמש בשירותים המוצעים ולקחת חלק בפעילויות השונות.

את ביקור המטה סיכם מזכ"ל התנועה ניר מאיר, שהציע להנהלת הקיבוץ לפעול להגברת המוכנות לתפקוד הקיבוץ בזמן התרחשותם של אירועים חריגים, בין אם הם תוצאה של איתני הטבע או מעשי ידי אדם. עוד הוסיף מאיר ואמר כי "אחד התפקידים המרכזיים של מטה התנועה הוא להילחם על זכותנו להיות אחרים ולא להיכנע למה שמנסים לעיתים להכתיב  לנו הפקידים ברשויות המדינה. כלי אחד להתמודד הוא החיבור שעשינו לארגון הקואופרציה העולמית והטמעת התובנה כי כל קיבוץ, גם היא עשה שינויים מפליגים באורחות חייו, הוא קואופרטיב משוכלל, המשתייך לתנועה של קואופרטיבים, המסונפים לארגון הקואופרציה העולמי, בו חברים אלפי ארגונים. השימוש בכלי זה כבר הוכיח את עצמו בשנים האחרונות וכך יהיה גם בעתיד. הכלי השני אותו ציין מזכ"ל התנועה הוא הגברת המעורבות הפוליטית של חברי קיבוצים. זאת משום שבמבנה הפוליטי בישראל יש לקבוצות קטנות באוכלוסייה יכולת להשפיע באופן העולה לאין שיעור על משקלם המספרי באוכלוסייה.     

 

הוספת תגובה חדשה