דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים בהכשרת המנהיגות הכלכלית הבאה בקיבוצים

לאחרונה הסתיים מחזור ח' של הקורס להעשרת מנהלים עסקיים ומרכזי משק בקיבוצים, בו לקחו חלק 28 משתתפים ומתוכם שמונה (!) נשים
שיחה עם מנכ" מפעלי גרנות אודי שצקי במפגש הסיום של הקורס להעשרת מנהלים עסקיים ומרכזי משק בקיבוצים
שיחה עם מנכ" מפעלי גרנות אודי שצקי במפגש הסיום של הקורס להעשרת מנהלים עסקיים ומרכזי משק בקיבוצים

ניהול המשק הקיבוצי, המורכב ממגוון פעילויות בתחומי החקלאות, תעשייה ועסקים, דורש ידע, הבנה וכלי ניתוח נוספים לאלו הנלמדים באקדמיה בתחומי הכלכלה ומנהל עסקים. אי לכך, אגף כלכלה והיחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, בשיתוף עם המרכז האקדמי רופין, פיתחו קורס רב תחומי שנועד עבור מרכזי משק ומנהלי עסקים בפועל ולכאלו המכינים את עצמם לתפקיד. מטרת הקורס היא חיזוק הידע של המנהלים העסקיים בתחומים הייחודיים הנוגעים למשק הקיבוצי וחיזוק הכלים הניהוליים, באמצעות למידה ממומחי ידע ועמיתים.

הקורס עסק בנושאים רבים ומגוונים, כמו למשל: תפקידו של המנהל.ת העסקי.ת, מיקומו במבנה הארגוני, תפקיד  ההנהלה הכלכלית, יחסי משק - קהילה, יחסי קיבוץ - מפעל, כלכלת ישראל וכלכלת הקיבוץ, כלכלה שיתופית, מאפייניה, יתרונותיה וחולשותיה, שיוך, היחסים עם משרד החקלאות, רמ"י, המועצה האזורית והארגון הכלכלי, מיסוי, ניהול מנהלים, חשמל, אנרגיה, מים, השקעות ועוד נושאים רבים אחרים. בנוסף להרצאות המעשירות והסדנאות נוצרה גם קבוצת עמיתים שהביאה ידע וניסיון רב כל אחד מהרקע המקצועי שלו.

מפגש הסיום התקיים מחוץ לכיתה, ומשתתפי ומשתתפות הקורס הגיעו לקיבוץ מענית, שם פגשו את יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים האזוריים יעקב בכר, שערך להם סיור בקיבוצו וסיפר על התהליך שהוציא את מענית ממשבר כלכלי עמוק. המשכו של המפגש היה במפעלים האזוריים 'גרנות', בשיחה עם אודי שצקי, מנכ"ל מפעלי גרנות, על החדשנות וערוצי הפיתוח הרבים בארץ ובעולם שאותם התאגיד מוביל.

במשוב על הקורס ציינו המשתתפים כי "הקורס היה ברמה גבוהה, גם מבחינת התוכן וגם מבחינת המרצות והמרצים", וכי הוא "רלוונטי וחשוב מאוד לכל מי שנושא בתפקיד מנהל עסקים בקיבוץ".

הוספת תגובה חדשה