דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים להיות בית ראשון במולדת

לרגל חג הפסח, שלח יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג מכתב למזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בו הודה לתנועה הקיבוצית, לקיבוצים ולחברות וחברי הקיבוצים המתנדבים על כך שגם בשנת הקורונה המשיכו לקיים את המפעל של "בית ראשון במולדת"
עולות במסגרת בית ראשןן במולדת. תמונת ארכיון
עולות במסגרת בית ראשןן במולדת. תמונת ארכיון

בתחילת מכתבו מציין הרצוג כי חג הפסח מסמל יותר מכל את זמן חירותנו, כשביטוי מוחשי לכך היה העלייה למדינת ישראל לאורך הדורות. בהמשך מציין הרצוג כי שי פלבר, סמנכ"ל עלייה וקליטה בסוכנות היהודית, וילנה קוברסקי, מנהלת תוכנית "בית ראשון במולדת", תיארו בפניו את המאמץ המרשים שעושה התנועה הקיבוצית על מנת שתוכנית חשובה זו תמשיך ותתקיים.

יצחק (בוז'י) הרצוג. התמונה מעמוד הפייסבוק שלו
יצחק (בוז'י) הרצוג. התמונה
מעמוד הפייסבוק שלו

יו"ר הסוכנות היהודית כתב במכתבו למזכ"ל התנועה הקיבוצית: "העובדה שהוספתם בהתמדה לקלוט עולים ולתמוך בהם תוך התמודדות מאתגרת ובלתי פוסקת עם נגיף הקורונה, מעוררת השראה ומהווה ביטוי לציונות היפה ולמורשת המרשימה של התנועה הקיבוצית. אני שמח שציבור העולים ממשיך לחזק את הקיבוצים וההתיישבות".

בסוף מכתבו מבקש הרצוג להודות בשמו ובשם עובדות ועובדי הסוכנות היהודית לכלל חברי הקיבוצים על תמיכתכם במשימה חשובה זו ועל שיתוף הפעולה המבורך, ומאחל חג שמח. (לחצו כאן לקריאת המכתב).

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "כל התשבוחות והכרת התודה מגיעות לחברי וחברות הקיבוצים שמתנדבים עם עולים המגיעים במסגרת בית ראשון במולדת ולמנהלי הקהילות והמזכירים שממשיכים במשימה החשובה, למרות כל הקשיים הקשורים לתהליכי ההתחדשות בקיבוץ, קליטת בנים ומחסור גדול בדיור זמין. כמובן שההערכה ותודה מגיעות גם לגננות ולמטפלות ולמורות והמורים הקולטים את ילדי העולים - מתינוקות ועד תיכון. השנה האחרונה הייתה קשה במיוחד עם כל הסגרים, הבידודים, לימוד העברית בזום, וכמעט שנאלצנו לסגור את התוכנית מרוב תסכול וייאוש. רק בזכות כל הפעילים בתוכנית היא ממשיכה, וזה לגמרי לא מובן מאליו".

הוספת תגובה חדשה