דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מרחיבים בינ"ה

התנועה הקיבוצית השלימה השבוע את שינוי המבנה הניהולי של בינ"ה והכנסת שותפים נוספים לפעילות. בשנים האחרונות גדלה הפעילות באופן משמעותי וחייבה גב תזרימי חזק שיכול לסייע במימון הפעילות השוטפת וכיסוי ההתחייבויות
בתמונה: הצוות המנהל של בינ"ה, החותמים מצד התנועה הקיבוצית, חברי הוועד החדשים מטעם קרן פוזן ועורכי הדין מטעם הצדדים.
בתמונה: הצוות המנהל של בינ"ה, אנשי התנועה הקיבוצית, חברי הוועד החדשים מטעם קרן פוזן ועורכי הדין

בינ"ה - התנועה ליהדות חברתית (אשר שמה נגזר מראשי התיבות לביטוי שטבע ח.נ. ביאליק - "בית יוצר נשמת האומה") היא אחת הפעילויות התנועתיות שאולי פחות מוכרות במרחב הפנים קיבוצי, אבל אחת הגדולות והמשפיעות ביותר בחברה הישראלית. זהו ארגון שעוסק בחינוך לזהות יהודית ותרבות ישראלית אשר הוקם בשנת 1995 לאחר רצח יצחק רבין, כדי לגבש תפישות של יהדות הומניסטית וליצור שפה משותפת שתוכל לגשר בין ציבורים בחברה הישראלית.

בין המקימים היו אריה (בודה) בודנהיימר ז"ל, בארי צימרמן ז"ל, רבקה יקיר ז"ל ושי חולדאי, מוקי צור, מיקי גרי ושניאור עינם יבלד"א. בשנת 2006 התמנה ערן ברוך למנכ"ל בינ"ה אשר מוביל את הארגון גם כיום. עם השנים, התפתחה בינ"ה וגדלה, נכנסה לתחומי פעילות נוספים וגייסה תורמים רבים שסייעו לה בפעילויות השונות, כמו למשל: ישיבות חילוניות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, בתי מדרש חילוניים, פעילות זהות יהודית בצה"ל, תכנית מסע ותוכניות קיץ לצעירים יהודיים מחו"ל, שנת שירות, נח"ל, מכינה שנתית וחצי שנתית, מפגשי הדרכה למשרתי שנת שירות בתנועה הקיבוצית ועוד...

בשנים האחרונות גדלה הפעילות באופן משמעותי וחייבה גב תזרימי חזק שיכול לסייע במימון הפעילות השוטפת וכיסוי ההתחייבויות. לצורך כך, ועל מנת ליצור מבנה ניהולי שיתאים להיקף ולמורכבות הפעילות של בינ"ה, החליטה מזכירות התנועה הקיבוצית לפעול לשינוי המבנה הניהולי תוך הכנסת שותף לפעילות שיסייע להמשיך ולפתחה.

בהתאם להחלטה, סוכם כי חלק מהפעילויות יבוצעו במסגרת התאגיד "מרחבים חברה לחנוך ותרבות" (אשר הינו בבעלות מלאה של התנועה הקיבוצית) וחלק על ידי עמותת בינ"ה, אליה יצטרפו גורמים נוספים שיהיו חברים בעמותה ביחד עם התנועה. השותפים החדשים בעמותה הם נציגיה של קרן פוזן (בראשה עומד דניאל פוזן), אשר תמשיך ותתמוך בפעילות העמותה, כאשר מנכ"לית קרן פוזן בישראל, יעל נכון הראל, תשמש כיו"ר העמותה.

ביום שני השבוע התכנסו כל הגורמים המעורבים, לחתום על ההסכם, לברך על השותפות ולהרים כוסית לכבוד המאורע.

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, אשר הוביל את התהליך, אמר כי "בימים אלו מודגשת, אולי יותר מתמיד, חשיבותה הגדולה של בינ"ה בבניית גשר בין חלקי העם השונים, אשר יתבסס על היכרות מעמיקה עם התרבות והמורשת היהודית גם אצלנו, החילונים, והעמדת פרשנות חדשנית ובלתי מתנצלת המחברת בין הערכים האוניברסליים עליהם בנויה תפיסת עולמנו, לערכים ולמורשת היהודית".

"מטרה רחבה ומורכבת זו", הוסיף לין, "מחייבת בניית שיתופי פעולה עם גורמים רבים ככל האפשר, שיסייעו במאבק מול אלו המנסים להדגיש את השונה והמפריד בין חלקי העם, או כאלה שמאמינים כי לתפיסת היהדות שלהם צריכה להיות בלעדיות. אנו שמחים על השותפות המתגבשת ומאמינים כי זהו מודל נכון לחיזוק והרחבת ההשפעה לקהלים רבים נוספים".

לסיכום, ביקש לין להודות לכל הגורמים שסייעו להשלמת המהלך ואיחל הצלחה לצוות בינ"ה בהמשך הדרך.

ערן ברוך מנכ"ל בינ"ה: "אני מקווה שנוכל עכשיו להמשיך לעשות יהדות ישראלית דורשת צדק ורודפת שלום, ולהמשיך בתנופת העשייה".

יעל נכון הראל: "גם אני בוגרת בינ"ה בעברי, ולבינ"ה תפקיד מרכזי בעיצוב תפיסת עולמי ועשייתי הציבורית, המבקשת לקדם תפיסה של יהדות כתרבות, המאפשרת לכל איש ואישה לחקור ולעצב את זהותם.ן הייחודית בתוך הפסיפס העשיר והמגוון של החברה הישראלית".

הוספת תגובה חדשה