דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

משתפים פעולה למען החברה

ביום שישי האחרון (17.12) התקיים במרכז "שמחה" שבמועצה האזורית מגידו מפגש בנושא שיתופי פעולה מקומיים ואזוריים לחברי קיבוצים המקדמים עשייה חברתית בחברה הישראלית, מחוץ לגבולות הקיבוץ. במפגש השתתפו יותר מ-30 נשים וגברים שהגיעו מ-15 קיבוצים ברחבי הארץ, בעיקר נציגים מצוותי מעורבות חברתית, מנהלי התנדבות ופעילים חברתיים בקיבוצים
צעירי שבט חג'אג'רה יחד עם חברי צמ"ח במשמר העמק, עפרי רביב ושיר גורן במסגרת מפגש "קהילה עושה טוב"
צעירי שבט חג'אג'רה יחד עם חברי צמ"ח במשמר העמק, עפרי רביב ושיר גורן במסגרת מפגש "קהילה עושה טוב"

המפגש נפתח בארוחת בוקר כמיטב המסורת, מינגלינג בין החברים, ודברי פתיחה של מספר דוברים. מירב שמחי, רכזת ההתנדבות במועצה האזורית מגידו בירכה את הנוכחים על קיום המפגש שנדחה מספר פעמים וציינה את חשיבותו. שמחי סיפרה על הפעילויות והקמת צוותי מעורבות חברתית ברחבי המועצה, ואמרה כי תשמח לסייע לקיבוצים ולשאר היישובים במועצה שירצו לייצר שיתופי פעולה בתחום ההתנדבות.

לאחר מכן סיפר דורון ארז, רכז המעורבות החברתית בתיכון מגידו, על מרכז "שמחה" והשינוי לטובה שהתרחש במקום, ועל חשיבות העשייה החברתית. בתום דבריו של דורון, סיפר עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, על חשיבות שיתוף המידע בין הקיבוצים ודברור הפעילויות והפרויקטים בתוך הקיבוץ ומחוצה לו על מנת "להדביק" קיבוצים אחרים בחיידק העשייה והנתינה. 

מירב שמחי, רכזת ההתנדבות במועצה האזורית מגידו, מברכת את המשתתפים במפגש
מירב שמחי, רכזת ההתנדבות במועצה האזורית מגידו,
מברכת את המשתתפים במפגש

במהלך מפגש הציגו חברי משמר העמק, דורון נדיב ושירה בז, את שיתופי הפעולה המתקיימים בקיבוצם בתחום המעורבות החברתית וסיפרו על החיבורים לקיבוצים העירוניים משעול (נוף הגליל) וראשית (ירושלים), על החיבור ההדוק למועצה המקומית הבדואית כעביה-טבאש-חג'אג'רה אשר נמצאת באזור ואודות פרויקטים שהחלו במתנדבים מתוך הקיבוץ ובפניות של עמותות על בסיס צרכים בשטח. צעירי שבט חג'אג'רה הציגו את העשייה הענפה שלהם בכפר, מפרויקטים בתוך הקהילה ושילוב בין דורי של ילדים ומבוגרים ועד פרויקטים משותפים עם משמר העמק. חלק מהפרויקטים עליהם סיפרו עסקו בפיתוח הכפר על ידי כוחות פנימיים, מערך ההסברה שפעל בתקופת הקורונה והקמת "בית הסטודנט" המיועד לסטודנטים מכל רחבי הכפר. 

לקראת סוף המפגש התקיים סבב היכרות שחשף מגוון גדול של אנשים המחויבים לעשייה חברתית משמעותית בקיבוצם ובאזורם. בהמשך הועלו על הכתב מספר נושאים חשובים לדיון במפגשי החברים הבאים, כגון: כלים לעשייה חברתית, מבט אל העתיד, רעיונות לדברים שרוצים לקדם/לחזק בצוותי מעורבות חברתית בקיבוצים, רעיונות לפרויקט ארצי או אזורי, טיפים לפרויקט מנצח ועוד. חלק מהנושאים עלו לדיון כבר במפגש הנוכחי.

לדברי שיר גורן, רכזת צמ"ח בתנועה הקיבוצית, "יש משמעות רבה במפגשים אלו, בהם מתקיים שיתוף מידע, לימוד הדדי ויצירת חיבורים משמעותיים בין המשתתפים המשפיע על העצמת העשייה החברתית המשותפת. אנו מודים לכל מי שהגיע למפגש, השתתף ולקח בו חלק פעיל. בקרוב נפרסם את מועדי המפגשים הבאים וכולם מוזמנים להצטרף אלינו!".

הוספת תגובה חדשה