דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נותרו מקומות אחרונים בתכנית "כרם - נוגעים בזהות"

בהמשך החודש יפתח מחזור נוסף של תכנית "כרם", המשותפת לתנועה הקיבוצית, בינ"ה והמדרשה באורנים, מבית היוצר של "כזה ראה וחדש". מדובר בתכנית דו-שנתית המבקשת להחזיר למרכז השיח הקיבוצי את שאלת הזהות שלנו, ומיועדת לחברות וחברי קיבוצים, בעמדות הובלה והשפעה בקיבוצים - בהווה או בהתהוות
משתתפי המחזור הראשון של "כרם" במהלך סיור שהתקיים במסגרת התוכנית
משתתפי המחזור הראשון של "כרם" במהלך סיור שהתקיים במסגרת התוכנית

איך חוגגים אצלכם את שנת המצוות? איך קוברים את האהובות והאהובים בקהילה? האם צריך לשים מזוזות בבתי הילדים? ויום כיפור – מציינים אותו בקיבוץ?

השאלות הללו חוזרות ועולות בקיבוצים רבים, גם בשנים האחרונות, ואלו הן לא רק שאלות טכניות עם פתרונות ברורים. הן מכוונות לשאלות זהות אישיות וקהילתיות עמוקות, ביחס לזירה הקיבוצית, הישראלית והיהודית. מי אנחנו, מהי הזכות שלנו בתוך העולם היהודי? ואולי אפילו חובה של ממש? מה מקומה של המסורת היהודית ומה בינה לבין המסורת הקיבוצית, ועד כמה יש לנו החירות לחדש בתוכה?

הקהילות הקיבוציות היום נושאות באחריות עמוקה לעיצוב ויצירה תרבותית, לא רק בתוך הקיבוצים פנימה, אלא יכולים להיות בשורה של ממש למרבית החברה הישראלית: קהילות שמחוברות לשורשיהן, מכירות את המגוון והעושר החברתי, ומחדשות כך שהתרבות תחזק את זהותן. תנועה מתמשכת בין יהדות לעבריות וקהילתיות והמקום החברתי המשותף שלנו בתוך הנתיבים הללו.

עיצוב ויצירה תרבותית אינן נולדות יש מאין, הן מבוססות על הרבה עבר ועם זאת צריך להשקיע מאמץ בהווה: להעמיק את הידע, לגבש ולעצב תפיסת עולם ברורה שאינה מתנצלת, ולקבל כלים ליישום. את כל אלו עושה תכנית "כרם". "סופסוף הרגשתי דרך להתחבר ליהדות ממקום אמיתי" כתבה נורית, אחת ממשתתפות המחזור הראשון של התוכנית. "נפגשתי עם נשים ואנשים מעוררי השראה, והכרתי לעומק נשים ואנשים נפלאים מקיבוצים מכל רחבי הארץ. תכנית משנה חיים, שעוסקת ברוח, במהות, בחיי קהילה ומפיחה כוח ורצון לעשות שינוי."

המפגש הפותח של המחזור השני בתכנית יתקיים ב-20/10 ונותרו עוד מספר מקומות אחרונים. לכל הפרטים והגשת מועמדות: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה