דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נחנך מתקן אגירת האנרגיה המסחרית הראשון בישראל בניר יצחק

המתקן, בעל יכולת אגירה של 3.2 מגה ואט בשעה, נחנך ביום חמישי שעבר, 11 במרץ, במעמד שר האנרגיה, ח"כ יובל שטייניץ, מנכ"ל משרדו, אודי אדירי, דני בליליוס, מנכ"ל קבוצת בליליוס, טל מונד, מנכ"ל BLEnergy, עופר ינאי, מנכ"ל נופר אנרגיה ובכירים במשרד האנרגיה ורשות החשמל
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, גוזר את הסרט בטקס חנוכת מתקן אגירת האנרגיה בניר יצחק. הצילום מתוך עמוד הפייסבוק של נופר אנרגיה
שר האנרגיה, יובל שטייניץ, גוזר את הסרט בטקס חנוכת מתקן האגירה בניר יצחק. צילום: נופר אנרגיה

המיזם יאפשר לקיבוץ להקים מערכות פוטו-וולטאיות נוספות וכן אספקת חשמל לאורך שעות רבות יותר ביממה, גם בזמן שהמערכות הסולאריות אינן מייצרות, וזאת ללא צורך בהגדלת נקודת החיבור לרשת החשמל. בנוסף, יוכל הקיבוץ לנהל את הביקושים של הצרכנים שלו בהתאם לתעריפי החשמל או לטובת צרכים נדרשים אחרים. המערכת מאפשרת הגדלת הביטחון האנרגטי ומוכנות להתפתחויות רגולטוריות נוספות שיאפשרו שימושים חכמים נוספים בשני העשורים הבאים.

המערכת מבוססת על טכנולוגית האגירה של יצרנית סוללות הליתיום איון המובילה בעולם CATL.  היקף האגירה הינו של 3.2 מגה ואט בשעה. לב המערכת הוא מערך של 3,300 תאי סוללה שיוצרו על ידי CATL, ומערך בקרה וניהול אנרגיה של חברת Powin Energy, אחת מחמשת חברות האגירה המובילות בתחום. טכנולוגית האגירה של CATL ידועה כבטוחה והיציבה ביותר בקרב טכנולוגיות הליתיום איון, בעלת אורך חיים של כ 20 שנים. מערך הסוללות תוכנן, סופק ויתוחזק על ידי BLEnergy מקבוצת בליליוס, עבור נופר אנרגיה.

מנכ"ל BLEnergy, טל מונד, מסר כי "ישראל מצטרפת בגדול לרשימת המדינות אשר מקדמות ורואות ערך בשילוב מערכות אגירת אנרגיה ליישום משק חשמל מתקדם וגמיש יותר. הגידול בייצור חשמל באמצעות אנרגיות ירוקות, יעדי הממשלה ל30% אנרגיה מתחדשת והתפתחויות במשק החשמלי הישראלי לטובת רשת ומערך יצור חכם וגמיש יותר משתלב עם התפתחות משמעותית בשנה האחרונה הדוחפות לשילוב מערכות אגירת אנרגיה בהיקף של 3-5 גיגה ואט שעה בשנים הקרובות".

מחברת 'נופר אנרגיה' נמסר: "פרויקט זה ממחיש שוב את אופייה החלוצי והחדשני של נופר והוא מתבסס על יכולותיה המגוונות לאורך כל שרשרת הערך- מומחיות ומצויינות הנדסית, תפעולית ורגולטורית, יצירתיות וגמישות.

הוספת תגובה חדשה