דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרס חינוך למנהלת פורצת דרך הוענק לעדנה בז, מנהלת בית הספר האזורי עמק החולה

 עדנה בז, מנהלת בית הספר האזורי עמק החולה בגליל העליון בקיבוץ כפר-בלום, קיבלה את פרס החינוך למנהלות ומנהלים פורצי דרך לשנת תשפ"ב מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, והיא מועמדת גם לפרס הארצי. בתיכון עמק החולה מתחנכים 1,149 תלמידים ותלמידות מהמועצות אזוריות גליל עליון, מבואות חרמון ומקרית שמונה
פרס חינוך למנהלת פורצת דרך הוענק לעדנה בז, מנהלת בית הספר האזורי עמק החולה

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ויו"ר ועדת הפרס, בישרה השבוע לעדנה על בחירתה ואמרה כי "עדנה הובילה באומץ מנהיגותי ובצניעות שינויים משמעותיים בבית הספר. זאת, בתהליך של שיתוף, ביסוס אמון והקשבה, ותוך גיוס גורמי פנים וחוץ. השינויים מעוגנים בערכים, בשגרות עבודה ובקרה ברורים, ובבניית חזון ותמונת עתיד".
עדנה, שמנהלת את בית הספר מזה שמונה שנים, אמרה בהתרגשות: "זהו כבוד גדול לא רק עבורי, אלא עבור הצוות החינוכי, המועצות, ההורים והתלמידים היקרים שלנו. עם שותפים כאלה לדרך אפשר להתגבר על כל אתגר ולקצור הישגים".

ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית:" אני מברכת על בחירתה של עדנה בז, מנהלת בית הספר האזורי עמק החולה בגליל העליון, ומחזקת את מילותיה השמות במרכז העשייה החינוכית את הצוות החינוכי, המועצות, ההורים והתלמידים היקרים שלנו. מצטרפת לתפיסה שבזכות שותפים ראויים ומחויבים לדרך אפשר להתגבר על כל אתגר ולקצור הישגים.  ברוח תפיסת "החינוך הקיבוצי" מזמינה לעשות צעד נוסף ולחבר בין החינוך הפורמלי לחינוך החברתי קהילתי, לאפשר לנוער, למשפחותיהם ולקהילות חווית המשכיות למרחב קהילתי אזורי המחזק את המשותף ומאפשר לכל קהילה לחזק את תחושת השייכות, גאוות היחידה והחוסן עבור בוגריה".
 
המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך מפקח על בתי ספר אזוריים במועצות האזוריות, כפרי נוער ופנימיות חינוכיות בכל הארץ.
לראשונה, השנה, מוענק פרס חינוך למנהלות ומנהלים פורצי דרך על תרומה יחודית לחינוך. המנהלים הם מנהיגים חינוכיים ופדגוגיים, הרואים את המערכת על כל מימדיה, יוצרים חיבורים, ופועלים לחינוכם, ללימודם ולהצלחתם של כל התלמידים. מנהיגותם באה לידי ביטוי במיוחד בתקופת הקורונה. 
הפרס מוענק למנהלים לפי מספר תבחינים ובהם, מנהיגות פדגוגית, תרבות ארגונית, אקלים חינוכי, שותפויות וממשקים, והיבטים אישיים.
את הועדה ריכזה המפקחת יעל הורוביץ, וחבריה: שרית דור, המפקחת על האגף הפדגוגי במינהל, יעקב שבות, מפקח על החינוך הממלכתי-דתי, והמפקחות ענת זמל, ג'ודי סגל, לידיה פרנק ומירב טל. 

הוספת תגובה חדשה