דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קבלו בברכה את החברים החדשים בתנועה

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה בישיבתה האחרונה שהתקיימה ביום חמישי (21.12) את קבלתם של הקיבוצים העירוניים "מעשה" ו"משעול" לחברות בתנועה הקיבוצית. בכך עלה מספר הקיבוצים החברים בתנועה הקיבוצית ל-259. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: " הצעתי לקיבוצים אלו להצטרף כבר לפני מספר שנים וכעת בשלו התנאים. אני מקווה כי בעקבותיהם יבואו קיבוצים עירוניים נוספים"
קיבוץ משעול בתמונה קבוצתית
קיבוץ משעול בתמונה קבוצתית

הייתה זו ישיבה ראשונה מן המניין של מועצת התנועה מאז השבעה באוקטובר והאסון שהתרחש על קיבוצי הנגב המערבי. בפתח הישיבה דיבר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר על התחושות הקשות והאבל בו אנו שרויים מאז אותה ושבת שחורה, ואמר כי התנועה דורשת לחדש את המאמצים לשחרורם של כלל החטופים בהקדם. 

על מנת שיהיה ניתן להחליט על קבלתם של הקיבוצים לחברות בתנועה היה נדרש קוורום של צירים מלפחות מחצית מקיבוצי התנועה ורוב של שני שלישים, ואכן, בישיבה השתתפו 192 צירים מ-137 קיבוצים שהצביעו בעד ברוב של 98%. המועצה אישרה גם את החלפתם של שני חברי מזכירות. עובד בן זאב (שמיר) החליף את זהר ליפקין (הגושרים) בתור נציג ציבור, ואסיף איזק (החותרים), ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, החליף כנציג ראשי המועצות האזוריות את אופיר ליבשטיין ז"ל שנרצח בשבעה באוקטובר. 

בחודש יוני אישרה המועצה את המתווה לצירוף קיבוצים עירוניים לתנועה בהמשך להחלטת ועידת התנועה, ובתחילת חודש ספטמבר החליטה מזכירות התנועה, פה אחד, להמליץ בפני המועצה על קבלתם לחברות בתנועה של הקיבוצים "מעשה" ו"משעול". ניר מאיר אמר כי זו הייתה אמורה להיות ישיבה חגיגית המתקיימת באופן פיזי, אך ברור כי לא ניתן לקיים ישיבה שכזו לאור מה שקרה בחודשיים האחרונים. מאיר סיפר כי הציע לקיבוצים העירוניים להצטרף לתנועה כבר לפני מספר שנים, אך "לא ניתן לכפות זאת וכנראה שהיה צריך לתת לזמן לעשות את שלו ולעזור להחלטה שאנו מקבלים היום להבשיל". עוד אמר כי "מהלך זה חשוב בעיני מאוד, לשני הצדדים. בכוחה של התנועה הקיבוצית לסייע לקיבוצים הללו באתגרים הניצבים בפניהם, ומאידך אנחנו מתברכים וגאים בפעילותם החינוכית המרשימה ובתרומתם של חברי הקיבוצים העירוניים הללו למדינה ולחברה.  אני מקווה ומעריך כי בעקבותיהם של משעול ומעשה יבואו קיבוצים עירוניים נוספים".

לאחר מכן הציגו חגי מיורק מקיבוץ מעשה ועדי שני מקיבוץ משעול את קיבוציהם והממשקים המשותפים שכבר קיימים עם התנועה הקיבוצית, ואמרו כי הם שמחים ונרגשים ביום זה ובטוחים כי הם עומדים לרשות המשימות התנועתיות ובטוחים שהם יכולים להיתרם ולהיעזר בתנועה. מנכ"ל חבצלת החדשה עוזי שמש ומספר צירי מועצה אמרו כי הם שמחים ונרגשים ביום זה וביקשו שההחלטה תתקבל פה אחד.

"משעול" הוא קיבוץ מחנכים עירוני בנוף הגליל (נצרת עילית לשעבר) שהוקם בשנת 2002 על ידי תנועת הבוגרים המחנות העולים ("קבוצות הבחירה"), המורכב מקבוצות שיתופיות ובו כ-70 חברים וכ-80 ילדים. החברים עוסקים בעבודה חינוכית-חברתית ופועלים למען שוויון חברתי וחיזוק הדמוקרטיה ברוח מגילת העצמאות. "מעשה" הוא קיבוץ שיתופי של בוגרי השומר הצעיר, המתגוררים ופועלים במספר מוקדים עירוניים. בקיבוץ 100 חברים, 50 מועמדים ו-65 ילדים. החברים עוסקים בתחומי החינוך והחברה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של המדינה, ובנוסף מפעילים את מכלול מסגרות הפעילות של תנועת הבוגרים.

הוספת תגובה חדשה