דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שלוש, ארבע ולעבודה – גברי ברגיל נבחר למשבצת הקיבוצים במפלגת העבודה

הסתיימו הבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-21, ובתום יום ארוך שכלל אחוז הצבעה גבוה מהמצופה ותורים ארוכים שהשתרכו מחוץ לקלפיות, נקבע כי גברי ברגיל יהיה נציג מחוז הקיבוצים ברשימה וישובץ במקום ה-14. ברגיל: "המטרה שלנו בבחירות הקרובות היא שמפלגת העבודה תמשיך להיות הכתובת המרכזית להתיישבות"
מטה התנועה הקיבוצית עם משפחת פרץ בפתח הקלפי בשדרות
מטה התנועה הקיבוצית עם משפחת פרץ בפתח הקלפי בשדרות

הבחירות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-21 התקיימו ביום ב' 11.2.2019 ועקב העומס הרב בקלפיות והתורים, הוארכו שעות ההצבעה בכל 84 הקלפיות עד השעה 21:30. סך הכל הצביעו כ56% מכלל המתפקדים שהם 33,672 מצביעים מתוך 59,807 חברי מפלגה. במחוז הקיבוצים, לו מובטח המקום ה-14 ברשימה (הבטחת הייצוג הגבוהה ביותר מבין המחוזות) התמודדו שלושה מועמדים: גברי ברגיל (רמות מנשה), אילן לדרר (רמת השופט) וניר דומבק (גבעת עוז). מבין השלושה זכה ברגיל במספר הקולות הרב ביותר (3095), אחריו הגיע לדרר (2386) ולבסוף דומבק (300).

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית מצביע בקלפי בשדרות
ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית מצביע בקלפי בשדרות

במחוז הקיבוצים יש כ-6800 בעלי זכות הצבעה, ובמהלך יום הבחירות הוצבו קלפיות ב-16 קיבוצים, למשך 4 שעות בכל קיבוץ. בעקבות קריאתה של התנועה הקיבוצים לחברים לממש את זכותם וללכת להצביע, ומדיווחים של נאמני הקיבוצים בהם היה קלפי, ניתן ללמוד כי אחוז ההצבעה היה גבוה יותר מאשר אחוז ההצבעה הכללי ונע בין 76%-85%. בשל מיעוט יחסי בפתיחת עמדות הצבעה בקלפי (שהיו ממוחשבות), ומספר השעות המוגבל לכל קלפי, נוצרו תורים ארוכים, ולעתים החברים המתינו במקום אפילו עד כשעה. מיעוט מהם ויתר על ההצבעה בשל כך, ובשל העומס בחלק מהקלפיות פתחו עמדות נוספות.

חברי מטה התנועה, שהיו באותו יום בסיור בדרום, הצביעו בקלפי בשדרות, בחברת עמיר פרץ ובני משפחתו.  

חניק מרשק, מזכירת מחוז הקיבוצים: "אני שמחה על מעורבותם הגבוהה של החברים בבחירות המקדימות, אשר יצאו מהבית ונסעו לעתים אף כחצי שעה, ועמדו בתורים שהשתרכו, על מנת לממש את זכות ההצבעה. אני חושבת שנבחרה רשימה טובה, מגוונת עם קבלות של עשייה מוכחת בפעילותם בכנסת ובחברה ובכלל, ומקווה שרשימה זו תחזיר את המנדטים שנדדו מהמפלגה למפלגות אחרות בתקופה האחרונה. לפי התוצאות ניתן להסיק כי מרבית הקולות שקיבלו המתמודדים במחוז, הם מקרב חברי הקיבוצים. מרגע זה ואילך המחוז נערך לבחירות לכנסת ה-21 במטרה להשיג תוצאה דומה בקיבוצים כפי שקיבל המחנה הציוני בבחירות הקודמות."

למחרת הפריימריז התראיין גברי ברגיל לתכנית "כאן צפון" בכאן ב', ואמר: "בניגוד למה שמראים הסקרים, אני חושב שגם הפעם המקום ה-14 יהיה ריאלי. מפלגת העבודה היא מפלגה שורשית שבנתה את המדינה ואני מעריך שהמנדטים ש"חונים" כרגע במפלגות אחרות יחזרו אלינו. אנחנו המפלגה היחידה בגוש שמאל-מרכז שמחויבת להחלפת השלטון, ולכן ככל שמפלגת העבודה תהיה יותר חזקה, הסיכוי לכך שתקום קואליציה שתחליף את ממשלת הליכוד יהיה גדול יותר. מפלגת העבודה היא המפלגה הגדולה ביותר בקיבוצים ובהתיישבות בכלל, ויש לנו אינטרס גדול שכך יהיה גם בבחירות הקרובות. הסתובבתי ביום הפריימריז בקיבוצים שבהם היו קלפיות, והתרשמתי שמפלגת העבודה היא עדיין מפלגת דגל. המטרה שלנו בבחירות הקרובות היא שמפלגת העבודה תמשיך להיות הכתובת המרכזית להתיישבות, כי מבחינת כל הערכים שלה היא מייצגת את ההתיישבות ואת מדינת ישראל בצורה הטובה ביותר."     

גברי ברגיל. צילום ארז ביטון ארזביט
גברי ברגיל. צילום: ארז ביטון ארזביט

לצפייה בכתבה מתוך חדשות "כאן" שמסכמת את יום הפריימריז וצולמה ברובה בקלפי בקיבוץ גבעת חיים איחוד לחצו כאן

ביום חמישי 14.02.19 יתקיימו לראשונה פריימריז פתוחים לרשימת מרצ לכנסת הבאה, ושם מתמודד יניב שגיא (עין השופט) יו"ר הנהלת מרצ ומנכ"ל המרכז לחברה משותפת יהודית-ערבית בגבעת חביבה. במרצ אין הבטח ייצוג לקיבוצים, ועל כן בחירתו למקום ריאלי תלויה ישירות במספר הקולות שיקבל.

הוספת תגובה חדשה