דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"שנת שירות זו חוויה מחזקת ומעצימה בהרבה מאוד מובנים"

טור מיוחד של יונתן יוגב ומיקה זילברברג מבית העמק שסיימו לאחרונה את ההתנדבות בשנת השירות של התנועה הקיבוצית: "במבט לאחור יש לנו הרבה מאוד מה לומר על השנה הזאת אבל נתמקד בכך שהיא הייתה פרס בשבילנו. זכינו לעבוד קשה ביום ובלילה בשביל להעלות חיוך על ילד שכל כך היה צריך את זה, ועל מנת לעשות טוב לאנשים אחרים וכמובן, גם לעצמנו"
מיקה ויונתן. "לצאת לשנת שירות במסגרת התנועה הקיבוצית, וגם דרך מסגרות אחרות, זו לגמרי זכות ענקית"
מיקה ויונתן. "לצאת לשנת שירות במסגרת התנועה הקיבוצית, וגם דרך מסגרות אחרות, זו לגמרי זכות ענקית"

מגיל קטן מאוד גדלנו בקיבוץ על הערכים של שנת השירות, וביניהם תרומה לקהילה, השתלבות בחברה הישראלית ושיפור פניה, חברות ושיתוף, ובעיקר - נתינה מאיתנו לאחר. ערכים אלו הובילו את שנינו כבר מסוף כיתה י״א להבנה שפנינו מכוונות ללא ספק לשנת שירות שבה נוכל למצות את היכולות שלנו ולתרום לאחת מבין המסגרות הרבות שיש להתנדבות.

השנה של שנינו הייתה מאוד שונה באופיה אך למרות זאת יצאנו עם חוויות וערכים דומים ומשותפים ממנה. יונתן התנדב בכפר הנוער החקלאי 'מקווה ישראל' שבחולון, שם הדריך בני ובנות נוער בכיתות ז'-ח' שרובם הגיעו לפנימייה לאחר שנאלצו לעזוב את אוקראינה ורוסיה בעקבות המלחמה. מיקה בחרה בכיוון שונה ווהתנדבה בפנימיית 'עדנים' שנמצאת בבית קמה, פנימיה לנוער פוסט אישפוזי, שם הייתה שינשינית של בית הבוגרים (י״ב) שמטרתו להכין את בוגרי הפנימייה לחיים שבחוץ.

במבט לאחור יש לנו הרבה מאוד מה לומר על השנה הזאת אבל נתמקד בכך שהיא הייתה פרס בשבילנו, ולדעתנו זו חוויה כל כך מחזקת ומעצימה בהרבה מאוד מובנים:

  • זכינו להיות חלק מקומונה ולחיות בשיתוף וחברות עם עוד בני נוער בגילנו.
  • זכינו לקבל אחריות ענקית להוביל את הדרך של כל כך הרבה חניכים בשנה הזאת.
  • זכינו לעבוד קשה ביום ובלילה בשביל להעלות חיוך על ילד שכל כך היה צריך את זה, ועל מנת לעשות טוב לאנשים אחרים וכמובן גם לעצמנו.
  • זכינו להתפתח ברמה האישית, לקבל הרבה מאוד תכונות חיוביות לעתיד הצבאי ולזה שאחריו.
  • זכינו להיות בית, אח, משפחה ועוד כל כך הרבה דברים אחרים בשביל מי שהיה צריך אותנו.

אולי הדברים פה נשמעים קצת כמו קלישאות אבל חשוב לנו להגיד שזוהי לגמרי האמת. לצאת לשנת שירות במסגרת התנועה הקיבוצית, וגם דרך מסגרות אחרות, זו לגמרי זכות ענקית. 

לסיום, אנחנו מאוד ממליצים לכולם לצאת לשנה המדהימה הזאת, ואנחנו בטוחים שלא תצטערו על זה!!!

הוספת תגובה חדשה