דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תמיד שיתופי

בזמן האחרון הצטרפו לכח התנועתי מספר פעילים, בתקופה הקרובה נציג אותן ואותם לפניכם. מוזמנים להכיר את צחי רם, מזכיר קיבוץ רביבים (מחכה למחליף....) שמונה לאחרונה לתפקיד מרכז הזרם השיתופי בתנועה הקיבוצית
תמיד שיתופי
צחי רם

צחי רם, חבר קיבוץ רביבים, נשוי באושר לסיגל ואב לארבעה ילדים: רועי, ניצן, עדי ונטע. 

רם הצטרף לתנועה הקיבוצית מגרעין נח"ל של תנועת הצופים לקיבוץ רתמים. לאחר השירות הצבאי התקבל לחברות ברתמים שם נישא לסיגל. ברתמים עסק במגוון תפקידים שהמרכזיים שבהם היו מזכיר ומרכז משק.

רם היה מיוזמי האיחוד בין רתמים ורביבים ולאחר האיחוד עברה המשפחה לגור ברביבים.

לצחי רם תואר ראשון בהנדסת חשמל  ותואר שני במנהל עסקים. לאחר התואר הראשון עבד בנטפים (חצרים) וברביב (רביבים) שם עשה תפקידי הנדסה וניהול.

בשלהי 2015 נבחר למזכיר רביבים ובימים אלו סיים קדנציה ומחכה להחלפתו. במקביל החל לאחרונה בפעילות בתנועה הקיבוצית כמרכז המטה השיתופי.

צחי רם, היה בשנים האחרונות ממובילי "פורום הקיבוצים השיתופיים" אשר כולל את מזכירי כל הקיבוצים השיתופיים, במהלך השנים הצטרף צחי ל"הנהלה הציבורית של המטה השיתופי" אשר מלווה את פעילי המטה בתנועה ומסייעת בקבלת ההחלטות באשר לתכנית העבודה של המטה ופעילותו השוטפת.

בנוסף, היה צחי בין מובילי "פורום קיבוצים למעורבות חברתית" - פורום הקיבוצים למעורבות חברתית כולל נכון להיום כעשרים קיבוצים, והיה גורם משמעותי בהצלחת התהליך להקמת מכינת רעות ופעילות יהב - להדרכת קומונות שנת שירות.

קיבוצו, רביבים, היה בין המשקיעים הגדולים ביחד עם קיבוץ שמיר בפעילויות וביוזמות החברתיות אשר מקדם הפורום.

 צחי רם: "אני מאמין שצורת החיים הקיבוצית יוצרת דרך חיים חברתית וכלכלית צודקת יותר ואשמח כפעיל בתנועה לסייע ככל שניתן לקיבוצים להתחזק ולצמוח".

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית אשר המטה השיתופי נמצא תחת אחריותו בירך על המינוי ואמר כי צחי הוא האדם המתאים במקום המתאים. "בימים אלו בהם אנו רואים כי קיבוצים רבים מחזירים אלמנטים רבים שהכרנו בקיבוץ השיתופי של פעם, ומצד שני גם הקיבוצים שנשארו שיתופיים מחפשים דרך להתחדשות שיתופית. יש צורך באדם מסוגו של צחי, בעל ראיה רחבה, כושר ניתוח ויכולת הובלה ושיתוף פעולה עם גורמים נוספים" אמר לין. בהתייחסו לתפקיד המטה השיתופי בתנועה הקיבוצים ושיתוף הפעולה הנדרש עם גורמים נוספים בתנועה הוסיף לין: "המהלך שמוביל אגף חברה וקהילה של התנועה הנקרא - קהילה קיבוצית במיטבה, יכול וצריך לכלול גם שיתוף פעולה הדוק עם המטה השיתופי. על פי תפיסתנו, קיים רצף של פתרונות העונים לשם המשפחה קיבוץ, הוא מתחיל בקיבוץ השיתופי ביותר מצד אחד ומסתיים בקיבוץ מתחדש עם ערבות הדדית מוגבלת. אולם כולם בלי יוצא מן הכלל זקוקים למהלכים ופעולות שיחזקו את השותפות ואת תחושת היחד. לכן לצד הדאגה והליווי של הקיבוצים השיתופיים, אשר הוא ליבת הפעילות של המטה השיתופי, אני מצפה לראות שיתוף פעולה ההולך ומתחזק בין אגף החברה למטה, וגם בזה אני משוכנע שאישיותו של צחי תסייע."

לין מבקש לסיים בכמה מילות פרידה ממאיה שפיר שסיימה את פעילותה במטה עם כניסתו של צחי: "מאיה היתה למעשה הגורם המוביל במטה השיתופי בשמונה השנים האחרונות. הובילה שינויים בתפיסה, קידמה רעיונות חדשניים במגוון תחומים כגון: חיזוק המוטיבציה, קידום השיח החברתי, תפיסת הקיבוץ כקואופרטיב ועוד... מאיה היוותה דוגמא לעשיה ציבורית וחברתית שבאה מאהבה ואמונה אמתית בדרך, יחד עם העמקה, לימוד וחקירה. בתפקידה לוותה מאיה קיבוצים וממלאים תפקידים רבים וסייעה בפתרון בעיות והובלת תהליכים מורכבים. אני מבקש להודות למאיה באופו אישי ובשם כולנו, על תקופה של עשייה משמעותית ומאחל הצלחה בהמשך הדרך.

הוספת תגובה חדשה