דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אירוע יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה בבית לוחמי הגטאות: "הרמנו את קולנו" – התנגדות גרמנים למשטר הנאצי

בית לוחמי הגטאות בשיתוף עם קרן פרדריך אברט מזמינים את הקהל הרחב לאירוע יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שיתקיים ביום חמישי ה-27.1, בשעה 20:00, במתכונת מקוונת.
אירוע יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה בבית לוחמי הגטאות: "הרמנו את קולנו" – התנגדות גרמנים למשטר הנאצי


יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה יוקדש השנה לנושא "הרמנו את קולנו" – התנגדות גרמנים למשטר הנאצי - אמנים, סופרים ואנשי רוח, גברים ונשים שבחרו להישאר במולדת הגרמנית ולפעול על פי צו מצפונם תחת המשטר הנאצי, ונרדפו בשל כך.

בערב ישולבו קטעי משחק, שירה ומחול העוסקים בנושא וכן פאנל בהנחיית ד"ר תמיר הוד, בהשתתפותם של פרופ' משה צימרמן – "איך זה שכוכב אחד קטן מעז": סיפורה של התנגדות לשלטון הנאצי; וד"ר בתיה ברוטין – "ציירו לי התנגדות": ביטויים אמנותיים להתנגדות לשלטון הנאצי בגרמניה.

לחצו כאן להרשמה לאירוע 

ביום רביעי נפתחה תערוכה חדשה במוזיאון בית לוחמי הגטאות "האדם כצל העובר" של האמן, האדריכל ושורד השואה ג'ורג' פולדס (1926- 1993), שהותיר אחריו מורשת ציורית עשירה. התערוכה תוצג עד תאריך 30.08.22 ותעמוד לרשות המבקרים במסגרת שעות פעילות המוזיאון, ימים א'-ה' בין השעות 09:00-16:00.

בתערוכה מוצגים רישומים לצד עבודות שמן. את המצע ואת החומרים שבהם השתמש הכתיבה המציאות: כל מה שהיה בהישג ידו ברגע שחש צורך לומר דבר מה, שימש אותו לצייר את שעל לבו. רגעים אלה היו רבים ואינטימיים, והוא חלק אותם רק בינו לבינו. אלה מזמנים לצופה מבט מעורר מחשבה לתוך נבכי נפשו של האמן.

זיכרונות אובדן וכאב על עברו שבים ומציפים אותו ובאים לידי ביטוי ביצירותיו החושפות דיאלוג פנימי. את מה שאינו מסוגל להגיד במילים מביע האמן באמצעות האמנות.

לחצו כאן לפרטים נוספים אודות התערוכה

 

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע