דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כינוס ראשון של הקיבוצים מאז השבת השחורה ניר מאיר מזכ״ל התנועה הקיבוצית: ״המדינה כשלה בהגנה על ישובי הדרום. הניצחון יושג רק אחרי השבת כל החטופים הביתה״

טקס זיכרון משותף של התנועות הקיבוציות (התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי) נערך הבוקר בתל אביב לזכרם של מאות הנרצחים מהקיבוצים בהתקפה ב7 לאוקטובר ובזעקה לשחרור החטופים.

בטקס נכחו נציגי הקיבוצים מרחבי הארץ, נציגי המשפחות השכולות ונציגי משפחות החטופים

 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר "בשבעה באוקטובר כשלה מדינת ישראל בהגנה על תושבי הדרום. התושבים הופקרו שעות ארוכות במחדל הגדול ביותר מאז הקמת המדינה. הניצחון יושג רק אחרי החזרת כל החטופים השבויים בידי חמאס״.

 

שרה עברון מזכ"לית התנועה הקיבוצית: ״אנחנו כאן ביחד בקריאה שתשמע מקצות העולם ועד סופו, להשיב את החטופים כולם הביתה".

 

ורדה ודוד גולדשטיין דיברו בשם בני משפחות החטופים:

 

״בשבת השחורה התהפכו עלינו החיים תוהו ובוהו וחושך על פני תהום. בשבת נפער חור עמוק באדמה והשבת נעשתה שחורה כי אלוהים שבת ואיש לא בא. 

 

חברי הקיבוץ נלחמו בגופם להציל את אהוביהם. המשפחה האהובה שלי בני היפה ונכדתי המהממת נרצחו בביתם בממ״ד - הם גיבורי התהילה. כלתי ושלושת נכדיי נחטפו בידי מחבלי חמאס. 

 

״אתם אנשי הרשע היושבים על כסאות הממשלה הארורה הזאת ששפכתם שנאה והרס, שפילגתם את העם וטימאתם את השפה העברית, שהשלטון סימא עינכם והשחית אתכם, נבוא עוד חשבון בבוא הזמן ובבוא היום.

ממשלת ישראל צריכה לעשות הכל כדי להחזיר את כל החטופים מיד הביתה. תסתכלו לי בעיניים היושבים שם בירושלים ותעשו הכול כדי להחזיר את כולם מייד״. 

 

ישראל חולתי שאשתו מנוחה נרצחה בקיבוץ כיסופים בשבת השחורה:

 

״40 יום לאחר הרצח של מנוחה חזרתי לבית בכיסופים. הכל נחרב הקירות שרופים, התקרה נפלה. שואלים אותי האם אחזור לכיסופים - לאן אחזור ולמה אחזור? . מנוחה נרצחה בידי מחבלים מתועבים שחיפשו רק להרוס, לפגוע, לשרוף ולרצוח. לא היה סיכוי מולם״

 

בטקס הופיעו האומנים חמי רודנר, מיקי קם ויהודה עדר, שלומית אהרון והגבעטרון.

 

הוספת תגובה חדשה