דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שנה טובה ועוד מיד טבנקין

יד טבנקין

____________...

 

לכל ידידי יד טבנקין
שנה טובה!כאן

_________202...

 

בסופה של שנה מאתגרת ובתוך חוסר הוודאות שאנחנו נמצאים בו, מצאנו אוצרות בארכיון יד טבנקין, בדמות ברכות 'שנה טובה' ששלחו לנו קיבוצים לפני עשרות שנים ושולבו בברכה שלנו אליכם. ברכות שיש בהן חיבור למקומות של שקט, עשייה ויצירה.
למשל, דמות הרועה האיקונית שצוירה בקווים בודדים, על ידי ליאו רוט מקיבוץ אפיקים, שהיה צייר מחונן והצליח לשלב חיי חלוץ עם יצירה. כמקובל בימים ההם בתנועות הקיבוציות, שמו של היוצר חסר בברכה הנפלאה הזו שקיבלנו מקיבוץ אפיקים בשנת תשכ"א, 1961.   
או תמונת הקציר הקיבוצית, עם שמחת היחד החקלאי והכיתוב המרגש: "עדיין שומם הנוף, אולם בדמיוני עולה נוף אחר: ירק עצים, דשא צל, פרחים, אולי מים. ויודע אני- כך יהיה באם יפתח לפנינו הנוף את אוצרותיו." גם כאן, כיאה לתרבות היחד, הצלם והכותב נשארים אנונימיים ומעניקים לנו, גם אחרי שנים רבות, חווית התרוממות רוח ואופטימיות. 
שילבנו גם את הברכה לשנת עמל ויצירה מתקופת שיוויון ערך העבודה, מגזרות הנייר הנאיביות מקיבוץ אור הנר, והברכה האופטימית של התיישבות ברמת הגולן מבית מרום גולן. 
נקווה שמקבץ זה, נוגע לכם בלב ובנשמה ומעורר בכם חשק לחלוק איתנו אוצרות שנמצאים אצלכם או לחלופין, להגיע אלינו ולחפש בארכיון אוצרות כלבבכם.

שתהיה לכולנו שנה טובה יותר ובריאה יותר, שנה שתזמן לנו חוויות טובות לזכור ולקחת איתנו הלאה. 

היה כנס מוצלח! 
שיתוף פעולה פורה עם מוסדות עמיתים

 

_________202...

קיבלנו בשמחה את המשוב הראשון: שבת שלום ושנה טובה !
היה יופי של כנס בר-יומיים. פעם ראשונה שאני משתתפת במשהו כזה גדול, מאתגר ומסקרן.
בעבר הייתי צירה במועצות וועידות במשך שלוש קדנציות מקיבוצי - גבת. כמו כן, עשרים ושלוש שנים מרכזת ארכיון גבת וחברה במזכירות אירגון ארכיונאי ההתיישבות, כחמש שנים. כולל חברת מזכירות איגוד ארכיונאי המדינה.
שמחה ש"יד טבנקין" שלחה לי הזמנה לזום הנהדר הזה וכך נוצרה ההזדמנות להיות נוכחת באירוע יוצא דופן זה. נהניתי והחכמתי  מודה מעומק ליבי למארגנים, הדוברים וכל המסייעים ומשתתפי ימים ברוכים אלה. שולחת בזה את ברכתי בסיום הפאנל היום:
תהא שנת  תשפ"א בריאה ומאשירה/ שנת מימטרים מעתירים/ טללים וצלילים/ התחלות והכלות/ חבירות והתחברות/ מחולות ומחילות/ חלום לשלום! 
בברכה חמה - תלמה כנעני, גבת.
מאיתנו: תודה לתלמה על המילים החמות!

 

התרגשות בארכיון- 'חלוץ למרחב' מבקרים

____________...

 

חניכי שנת הכשרה של תנועת 'החלוץ למרחב' מארגנטינה ומקסיקו התארחו בארכיון והעבירו את דגל התנועה בחתימתם עם הכיתוב משמאל covid19. מידי שנה הם מגיעים אלינו לעיון בארכיון של התנועה ומוצאים אוצרות להמשך משימות ההדרכה שלהם. בהזדמנות זו, הם העניקו תעודת הוקרה למנהל ארכיון יד טבנקין, ד"ר אהרון (רוני) עזתי, על פעילותו למען החינוך היהודי והציוני בתפוצות

הוקרה למתנדבים

 

____________...

הספרים שלנו במחיר השקה

 

___________2

מה קרה למפלגה שהקימה את המדינה? מה הוביל למשבר שעברה? ומה התחולל בתוכה? אילו שינויים פנימיים עברה בתקופת המודרניות המאוחרת, עם כניסתם של דורות סוציולוגיים חדשים לזירה הפוליטית? אילו שיחים אידיאולוגיים חדשים-ישנים התכוננו בה? וכיצד אפשר לאפיין את הבשורה הסוציאל-דמוקרטית שהתחדשה בה בעשורים האחרונים? 
שאלות אלו ואחרות עומדות ברקע למחקר האתנוגרפי שעליו מבוסס ספר זה, המתמקד בעלייתן של קבוצות דוריות צעירות וחדשות במפלגה, שהגדירו עצמן סוציאל-דמוקרטיות וביקשו לתת מענה למשבר הזהות המפלגתית. 
   ד"ר סיגל עוזרי-רוייטברג, היא אנתרופולוגית וסוציולוגית, כתבה את הספר בהנחיית ד״ר מנחם טופל.
הספר בהוצאת יד טבנקין ומאגנס.
מומלץ! 

לרכישה באתר מאגנס במחיר השקה מיוחד לחצו כאן

____________...

האם הקיבוץ של היום הוא עדיין קיבוץ? ואם כן, מה משמעות המושג במציאות של היום? בספר קיבוץ 2020 מתוארים השינויים מרחיקי הלכת שעברו על הקיבוץ בעשורים האחרונים, שינויים המצטברים למטמורפוזה ממש של הקיבוץ המסורתי. השאלה העיקרית שבה דנים פרקי הספר השונים בנושאים של כלכלה, ארגון, תעסוקה, חברה, חינוך, מגדר, תרבות, אידיאולוגיה, פוליטיקה, שפה – היא עד כמה המשך ההתפתחויות של הקיבוץ לאחר המטמורפוזה נוטה לשמר את מה שעדיין עושה את הקיבוץ לדפוס חיים ייחודי ובעל מסר לסביבתו הלא-קיבוצית, וקודם כל לעצמו.
ספר עדכני ומעמיק, מומלץ בחום!
בעריכת אליעזר בן-רפאל וארנה שמר, בהוצאת יד טבנקין בשיתוף המרכז לחקר הקיבוץ והרעיון השיתופי – אוניברסיטת חיפה.

 

עדיין נרגשים מהאירוח של 'פה-ריפריה משדרת' ביד טבנקין

______5.8.2020

 

עדיין נרגשים מהאירוח של פה-ריפריה משדרת אצלנו ביד טבנקין, במהלכו שיתפו החוקרים שלנו במחקרים שלהם על צעירים חדורי מוטיבציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית. צעירים שבוחרים לחיות בקבוצות שיתופיות, מקימים מיזמים חברתיים וקהילתיים, וגם צעירים שבוחרים ב׳אקטיביזם של שלום׳.

מוזמנים ללחוץ על הקישור כאן, להתרגש איתנו ולהתרפק על השירים הנפלאים שמלווים את השידור.

נאחל לכולנו שנה טובה, בריאות טובה, חזרה לשגרה ולהתראות,
 

 

בשם כל בית יד טבנקין,
פז אלניר, מנכ"לית

Paz.elnir@yadtabenkin.org.il

הוספת תגובה חדשה