דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דברים לסוף השבוע

"לצד המחאה הפוליטית, ולא מן הנמנע שגם כתוצאה ממנה, כולנו חווים עליה בשיח השנאה וההסתה כלפי התנועה הקיבוצית. אין זה מקרה. אנו ערים לשיח הזה ובוחרים להבליג – לא מתוך חולשה, אלא מתוך אחריות והבנה כי אלו המובילים אותו מעוניינים בליבוי האש והפילוג. אין לנו אויבים בתוך עמנו. אנחנו בשר מבשרה של החברה הישראלית, וגאים בייחודיות שלנו ובתרומה שלנו". ניר מאיר בדברים לסוף השבוע המופנים לחברי וחברות הקיבוצים
למעלה: שריפה בעוטף עזה (צילום: אמנון זיו). למטה: פצצות תאורה שירה צה"ל השבוע מעל רכס רמים
למעלה: שריפה בעוטף עזה (צילום: אמנון זיו). למטה: פצצות תאורה שירה צה"ל השבוע מעל רכס רמים

חברות וחברים,

רגע לפני סוף השבוע , ובסיומו של שבוע מורכב ועמוס, אני מבקש לפנות אליכם.ן בכמה מילים.

בימים ובשבועות האחרונים, כולנו מתמודדים מול רצף של אירועים המאתגרים את שגרת חיינו. בדרום – שדות ושטחים פתוחים עולים באש כתוצאה מטרור הבלונים הבלתי פוסק של חמאס, ומטעני נפץ הנופלים בלב ליבם של קיבוצים – רק בנס ללא פצועים פיזית, אך עם פציעות נפש מורכבות. בצפון -חווים קיבוצים רבים את המתיחות הגוברת בגבול עם לבנון, ששיאה היה השבוע באזור מנרה בו נדרשו חברינו להיכנס למקלטים ומרחבים מוגנים. בשם כולנו אני שולח לחברינו את תמיכתנו הגדולה מול אתגרי הביטחון המורכבים עמם הם מתמודדים.

במקביל, אנו מתמודדים עם המשך התפרצות הקורונה. בקיבוצים רבים הונחו קהילות שלמות להיכנס לבידוד, מספר חברות וחברים מאושפזים בימים אלה בבתי החולים, ולצערנו גם אנחנו איבדנו אנשים יקרים שנפטרו כתוצאה מהמחלה. על אף הקושי הרב, זו העת להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות כדי לשמור על בריאות הקהילות שלנו. ברכת החלמה מהירה לחולים, ובידוד קל למשפחות הנמצאות בבידוד.

בצל האירועים הללו, ביום שלישי הקרוב תפתח שנת הלימודים בבתי הספר ובמערכות הגיל הרך. זהו אתגר גדול עבור כל הנהלות הקיבוצים והמועצות האזוריות  - הן בהיבט החינוך הפורמאלי והן בחינוך החברתי שנדרש לספק פתרונות לא פשוטים במציאות מורכבת מאוד. אגף חינוך בתנועה נמצא בקשר מתמיד עם מנהלות ומנהלי החינוך, ופעיליו עומדים לרשותן בכל עניין.

בזירה הפוליטית, מדי שבת יוצאים אלפים מאתנו, אל הצמתים והגשרים מחוץ לקיבוצים להפגין למען הערכים בהם אנו מאמינים  - חיזוק שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית והתנגדות לשחיתות השלטונית, אובדן הדרך ומחדל הטיפול הממשלתי במשבר הקורונה. גם בסוף השבוע הזה, ייצאו אלפים רבים מאתנו להפגין יחד עם עשרות אלפי אזרחי ישראל למען מטרות אלו. אני גאה בכך וקורא לרבים נוספים להצטרף למחאה.

לצד המחאה הפוליטית, ולא מן הנמנע שגם כתוצאה ממנה, כולנו חווים עליה בשיח השנאה וההסתה כלפי התנועה הקיבוצית. אין זה מקרה. אנו ערים לשיח הזה ובוחרים להבליג – לא מתוך חולשה, אלא מתוך אחריות והבנה כי אלו המובילים אותו מעוניינים בליבוי האש והפילוג. אין לנו אויבים בתוך עמנו. אנחנו בשר מבשרה של החברה הישראלית, וגאים בייחודיות שלנו ובתרומה שלנו. אין לנו דבר להתבייש בו או להתנצל עליו. אנו גאים בהיותנו קיבוצניקים, גאים באורח החיים המיוחד שלנו. לא ניגרר לפרובוקציות ולא נגיב על דברי בלע והשמצות שנועדו לטובת רווחים פוליטיים קצרי טווח. אנו לוקחים אחריות, דווקא במקום שבו נראה שרבים מסירים אותה מעצמם. לצד זאת אנו נכונים להיאבק על קיומנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו – במידה ונדרש לכך. דלתנו וביתנו פתוחים תמיד לכלל החברה הישראלית – על כל גווניה ובלבד שיכובד אורח חיינו. 

אנו חווים נחת רוח רבה מההתגייסות הרבה של חברות וחברים רבים מקיבוצים בכל רחבי הארץ, המחזקים ומציעים תמיכה ועזרה לחברים בקיבוצים רחוקים ושכנים בעת משבר. זהו הביטוי החזק לערבות ההדדית המתקיימת בינינו, בקיבוץ שלנו פנימה, ובין הקיבוצים השונים בכל רחבי הארץ.

אני מבקש לאחל לכולנו, שבת שקטה ורגועה, שנת לימודים פורייה ומוצלחת, בריאות איתנה ושנדע להמשיך לעמוד יחד מול כל אתגר  - כפי שאנו עומדים כיום.

בידידות והערכה רבה,

ניר מאיר,

מזכ"ל התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה