דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"זיכרונות ופזמונות"

עמיקם אסם חוגג 80 ומוציא ספר חדש
עמיקם ותחיה אסם

עשרות בני משפחה וחברים השתתפו במסיבת יום הולדת 80 לתחיה ועמיקם אסם, שנערכה בשבת האחרונה בקיבוץ אפיקים. האירוע הוקדש להשקת ספרו של אסם "זיכרונות ופזמונות", בו כונסו שירים שכתב לאירועים פרטיים וציבוריים בעיקר לחגים ולהצגות באפיקים וכן סיפורים מתולדות חייו.
יגיל אסם, בנו של עמיקם ועורך הספר מספר על גב הספר: "בספר 38 סיפורים שנרקמו עם השנים. מהימים הראשונים שאבי זוכר את עצמו כילד קטן בליטא אצל ההורים של אמו, דרך החיים עם הוריו בתל אביב, כילד וכנער, ועד הבחירה, ביחד עם אמא שלנו תחיה, בקיבוץ אפיקים כביתם לתמיד. לצד הסיפורים שזורים שירים שכתב בתקופות ואירועים שונים- לעיתים כדעה או תגובה ולעיתים כברכה".

לצד תרומתו הגדולה לתרבות באפיקים, אסם אף כיהן כמזכיר הקיבוץ, כשליח בבוסטון וכמרכז מחלקת התכנון האסטרטגי בתק"ם בתקופתו של המזכ"ל זאב (וולוולה) שור. בין משתתפי האירוע היו ד"ר גבי אסם, מנהלת אגף חינוך ומשימות בתנועה ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, מרקי לוי, מנכ"ל התנועה לשעבר, יואל מרשק, לשעבר ראש אגף משימות בתנועה ואביב לשם לשעבר דובר התנועה. מאיר בירך את אסם והודה לו על כל שנות תרומתו לתנועה הקיבוצית, הן בתפקידיו הרשמיים והן בתרומתו הרבה לתרבות הקיבוצית ועל כך אמר: "בקיבוצי שילר, דווקא הייתי ידוע ככותב המקאמות והברכות בחרוזים אבל באירוע מסוג זה אני נזכר בבחור שפעם בא להרצות על מבול ואמרו לו 'תזהר! נח בקהל'- לכן גם אני הפעם החלטתי שלא להסתכן ורק להודות לעמיקם על כל מה שעשה ולהרגיע אותו שהדור השלישי והרביעי, גם במשפחתו שלו, כבר נושאים יפה בעול שהתחיל הוא, ושזה הזמן עבורו ועבור תחיה אשתו ליהנות מהחיים".
אסם הודה לתנועה הקיבוצית שהשתתפה יחד עם קרן קיציס, במימון הספר.
בתוכנית האומנותית שר אמוץ ברונטמן (בן אפיקים, לשעבר חבר בלהקת הנח"ל ובלהקת "הבחורים מאפיקים") שירים שהלחין למילותיו של אסם לאורך השנים. בסיום הודו בני הזוג בחום למברכים, ואיחלו לעצמם עוד הרבה שנים של פעילות והנאה מהנכדים והמשפחה כולה.

הוספת תגובה חדשה