דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

להבין את המטרה מאחורי פנסיית המטרה

מה בין האבחון האקטוארי שעוברים הנקלטים להבנת עומק של הערבות ההדדית בקיבוץ? מה בין עבודת ועדת קליטה לעבודת צוות הפנסיה? ואיך הכל מתחבר? מפגש זום שהתקיים ביום ראשון (30.7), ביקש להציג תפיסת עבודה מיטבית בקיבוץ ולהשאיר את המשתתפות והמשתתפים עם דגשים לעבודה וכיווני מחשבה
סמינר קליטה הוא חלק מתהליך הלמידה והחיבור לנושא הערבות ההדדית בקיבוץ. בתמונה: סמינר קליטה בנירים
סמינר קליטה הוא חלק מתהליך הלמידה והחיבור לנושא הערבות ההדדית בקיבוץ. בתמונה: סמינר קליטה בנירים

כחלק מתהליכי הקבלה לחברות, הנקלטים מתוודעים למשמעויות ולדרישות הכרוכות במנגנוני הערבות ההדדית בקיבוץ – צבירה פנסיונית, ביטוחים שונים, מיסוי דיפרנציאלי, תשלומי ערבות הדדית ועוד. לפיכך, בתוך תהליך הקבלה והקליטה יש צורך להסביר לנקלטים את מהותה של הערבות ההדדית, כמרכיב יסוד בזהות הקיבוץ וגם כמחויבות חוקית, וכן לבחון את ההיבטים הללו כחלק מבחינת ההתאמה והעמידה בתנאי הסף לקליטה.

כ-180 ממלאות וממלאי תפקידים מתחומי הקליטה, הפנסיה, הביטחון הסוציאלי וניהול קהילה השתתפו במפגש, שעסק בהובלת תהליך הקבלה בהיבטי הפנסיה, תוך חיבור הנקלטים למהות הערבות ההדדית בקיבוץ. במהלך המפגש, שנבנה בשיתוף פעולה בין התנועה הקיבוצית וחברת אקו-סט פוינט העוסקת באבחון אקטוארי וייעוץ פנסיוני לקיבוצים, הוצגו נקודות מבט שונות בהיערכות וגיבוש ההתנהלות הקיבוצית המיטבית סביב סוגיות אלה.

המפגש נפתח בהרצאה של עו"ד מרב ניב (המחלקה לקידום הקואופרציה בתנועה הקיבוצית) על הערבות ההדדית כאבן יסוד בזהות הקיבוץ. אחריה הציג שלום פרץ, מנהל הקהילה בקיבוץ בית קשת, את הנוהל שהתגבש ומתקיים בקיבוץ סביב תהליכי קליטה משמעותיים. אדי קודלש (אקו סט פוינט) דיבר על עקרונות ודגשים בממשק בין תהליך הקבלה להיבטים פנסיוניים וביטוחיים וממשקי העבודה עם צוות הפנסיה ויועץ הפנסיה. ולבסוף ניתנה אפשרות לשאול ולהתייעץ עם המומחיות והמומחים.

בנוסף, הוצג למשתתפים המדריך שנוצר על ידי התנועה הקיבוצית ואקו סט פוינט עבור הקיבוצים במטרה לסייע להם לקיים תהליך מיטבי בנושא ולתת קווים מנחים כלליים,אותם יש להתאים להחלטות ולמציאות בכל קיבוץ וקיבוץ. המסמך כולל רקע קצר על מהות הערבות ההדדית בקיבוץ, רשימת תחנות מומלצות בתהליך הקבלה והקליטה בהיבטי הערבות ההדדית, דגשים וטבלת בקרה.


חומרי המפגש:

למדריך ערבות הדדית וקליטה: עקרונות ודגשים בתהליך הקבלה לחברות – לחצו כאן

להקלטת מפגש הזום בנושא – לחצו כאן

למצגות המפגש:

  • הערבות ההדדית: בין חובה למחויבות ערכית – עו"ד מרב ניב, היחידה לקידום הקואופרציה, המחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית – לחצו כאן
  • קיבוץ בית קשת: קליטה והמפגש עם המונח ערבות הדדית - שלום פרץ, מנהל הקהילה – לחצו כאן
  • מצגת  לנקלטים בבית קשת: היכרות עם הקיבוץ – לחצו כאן
  • עקרונות ודגשים לתהליך הקבלה - אדי קודלש, יועץ פנסיוני (אקו-סט פוינט) – לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה