דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אבל כבד ירד על עין גדי: יניב אורן נפל במהלך הלחימה בעזה

רס"ם (מיל׳) יניב יצחק אורן, בן 35 מעין גדי, נהרג במהלך לחימת צה"ל בעזה. יניב היה מנהל הפנימייה בעין גדי ועבד בה כעשור בתפקידים שונים. בקיבוץ ספדו לו: "איש אהוב ויקר שהיה חלק מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית קהילתית". הוא הותיר אחריו משפחה ובת זוג, שר, לה היה אמור להינשא והובא למנוחות בגדרה ביום ראשון
יניב אורן ז"ל. נגע במאות חניכים, שינשינים ומדריכים לאורך השנים
יניב אורן ז"ל. נגע במאות חניכים, שינשינים ומדריכים לאורך השנים

במוצאי שבת התיר דובר צה"ל לפרסם כי רס"ם (מיל׳) יניב יצחק אורן מעין גדי נפל בקרב עם מחבלים במרכז רצועת עזה. יניב היה לוחם בגדוד 8119 שבחטיבת "ירושלים" (16) ונהרג בצפון העיר עזה במהלך פעילות של חטיבה עשר, לאחר שנורה לעבר הכוח טיל נ"ט לעבר הכח. הוא התגייס למילואים למרות הזמן הקצר שלפני פתיחת שנת הלימודים בפנימייה אותה ניהל. 

יניב ז"ל גדל בגדרה והיה חניך ומדריך בקן של תנועת הנוער העובד והלומד ביישוב. בחודש אוגוסט 2007 התגייס לחטיבת הנח"ל ושירת כלוחם בגדוד 50, ובהמשך, יצא לפיקוד. לאחר שחרורו מהצבא הוא המשיך לבחור בדרכו החינוכית וריכז את הקן של "הנוער העובד והלומד" בקיבוץ נען. לפני 9 שנים התקבל לפנימייה בעין גדי כמדריך, ועם השנים התקדם והפך לרכז חינוכי ובהמשך למנהל הפנימייה. לפני 6 שנים התחיל זוגיות מאושרת עם שר רובל, בת הקיבוץ, והשניים היו צפויים להינשא. יניב היה דמות מעוררת השראה ונגע במאות חניכים, שינשינים, מדריכים ואנשים נוספים לאורך השנים שנותרו שבורי לב.

בעין גדי ספדו לו: "יניב היה איש חינוך בדרכו ובמהותו ובמשך כעשור הדריך, ליווה וחינך בני נוער בפנימיית עין גדי. איש אהוב ויקר שהיה חלק מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית-קהילתית. בשנה האחרונה ליווה ודאג והיווה עוגן לחלק מילדי העוטף שלומדים בתיכון עין גדי וביתם השני הייתה פנימיית עין גדי. השאיר אחריו משפחה, בת זוג וקיבוץ שלם המום וכואב".

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית: "הלב נשבר לרסיסים עם קבלת הידיעה על נפילתו של יניב. יניב היה מלווה קומונה, מנחה בתכנית ההעשרה של השינשינים, מנהל פנימית עין גדי ושותף אמיתי של אגף חינוך במשך שנים ארוכות. אנחנו כואבים את נפילתו ומחבקים את שר, בת זוגו ומנהלת החינוך החברתי בעין גדי. כשמישהו נוגע לך בלב, למקום או לזמן אין משמעות כי הוא תמיד ישאר בלב - יניב יקר בכמה לבבות נגעת וכמה יקשה היעדרך. כולנו נישא אותך בלב, ומחויבים לקחת ממך ולו במעט מהטוב שבך - כך יגבר הטוב בנו ובאחרים".

התנועה הקיבוצית ואגף החינוך משתתפים באבלם הכבד של בני המשפחה והחברים מעין גדי בשעתם הקשה.

הוספת תגובה חדשה