דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אגף כלכלה מקדם את אסדרת האנרגיה המתחדשת בקיבוץ

יש אנרגיה: אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית הגיש למנהלת "תקומה" תכנית מפורטת לשיקום תחום האנרגיה בקיבוצי הנגב המערבי, סיכם אמצעים המסדירים ממשק בין הקיבוץ לחברת החשמל, ויזם ימי עיון, סיורי למידה וכנסים לאנשי האנרגיה בקיבוצים
אגרו-וולטאי
אגרו-וולטאי

לדברי בני רגיל, רכז תחום האנרגיה בתנועה הקיבוצית, חלק מהתכנית לשיקום תחום האנרגיה, שנפגע גם הוא בקיבוצי הנגב המערבי במהלך השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, כבר הוטמע ותוקצב בתוכנית השיקום שהופצה על ידי "תקומה". "אנו פועלים בימים אלה לקידום העברת התקציבים והוצאת התכניות אל הפועל", מוסיף בני.

עדכונים נוספים בתחום שתחת אחריותו הם בנושא החשוב של הסדרת הממשק בין הקיבוץ לחברת חשמל, המחייבת התגברות על הקושי בהזרמת החשמל שמיוצר בקיבוצים לרשת החשמל הארצית. בכדי להתגבר על המכשול קיימה התנועה דיונים רבים עם רשות החשמל וחברת חשמל, ואלה הבשילו לכדי החלטות. כעת הקיבוצים מתחילים בשלב היישום של אמצעים המסדירים טוב יותר את החיבור לחברת חשמל. יודגש כי במסגרת השינויים הוקל גם המסלול למתקנים סולאריים ביתיים.

בתחום האגרוולטאי, שבו מציבים פאנלים סולאריים מעל גידולים חקלאיים, מעדכן אגף כלכלה כי התנועה עומדת בקשר רציף עם גורמי הרגולציה בתחום, גורמים מסחריים ויועצים, בכדי לסייע לקיבוצים להכיר את הפוטנציאל הגלום בתחום ולקבל החלטות מושכלות.

במסגרת הנגשת המידע המקצועי לאנשי האנרגיה בקיבוצים, התקיימו בשבועות האחרונים ימי עיון, סדנאות וסיורים להסברת האסדרה בתחום, בהם הוצגו שימושים של מערכות אגירת אנרגיה ומודלים עסקיים, התקיימו מפגשי וובינר בנושא התגמול לקיבוצים על גנרטורים ותחום הממשק בין הקיבוצים לחברת חשמל, ובכנס השנתי של חברת 'מעגן פרויקטים' בשיתוף התנועה הקיבוצית לקחו חלק כ-500 משתתפים, עדות לעניין המתגבר בקיבוצים בנושא. בסוף חודש יוני ייערך סיור לפרויקט האגרו-וולטאי המסחרי הראשון בישראל בקיבוץ רבדים. וכן, הוקם פורום לעוסקים בתחום האנרגיה באזור עמק יזרעאל בהובלת משקי עמק יזרעאל, מעגן פרויקטים והתנועה הקיבוצית. נבחנת הקמה של פורומים באזורים אחרים בארץ. 

הוספת תגובה חדשה