דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איחוד, מאוחד או ארצי – התנועה הקיבוצית באוסף הספרים הלאומי!

הספריה הלאומית פונה לקיבוצים, לחבריהם ולחברותיהם בבקשה לקבל ספרים ופרסומים קהילתיים הקשורים לקיבוץ
הספריה הלאומית

מזה כ-125 שנה הספרייה הלאומית אמונה על איסוף כל הפרסומים הקשורים לתרבות הישראלית, במטרה להנגישם לציבור ולהבטיח את שימורם לדורות הבאים. אוסף ישראל שבספרייה הוא האוסף הגדול והמקיף ביותר של ספרים ועיתונים בתחום זה. הספרייה משמרת את החומרים הללו וערבה לכך שהם יהיו זמינים לציבור גם שנים רבות לאחר שכבר אינם נמצאים אצל הגוף המפרסם כדי לתעד ולשמר את התרבות הישראלית. לאחר בדיקה ראינו שיוצאים פרסומים קהילתיים בתוך קיבוצים או ישובים שלא מגיעים לקטלוג הספריה. פרסומים אלו לרוב יוצאים בצורה עצמאית ולחברי הקהילה בלבד.

בהתאם לכך, אנו פונים אליכם בבקשה כפולה: נשמח לקבל ספרים מקומיים, כגון ספרי ציון מיוחדים בתולדות הקיבוץ, ספרים הנוגעים לאירועים ומועדים בקיבוץ, ספרי זיכרון והנצחה של בני הקיבוץ, ספרי שנתון בוגרים ועוד. הפנייה הנוספת מתייחסת אל כל אחד מחברי הקהילה באופן אישי – אם חיברתם ספר אישי, כגון ספרי זיכרונות, אוטוביוגרפיה, ספר משפחתי, ספר זיכרון והנצחה ועוד – נשמח לקבל כל פרסום ולהבטיח שימור - עד באוסף הספרים הלאומי.

אנו רואים חשיבות עליונה בשימור ותיעוד התרבות וההיסטוריה של ההתיישבות העובדת בישראל. קיבוצים רבים כבר מפקידים את הפרסומים שלהם באוסף הספרייה, אנו מודים על שיתוף הפעולה ומזמינים קיבוצים נוספים להצטרף ולהעביר באופן שוטף פרסומים שנכתבים ומופצים ביישוב, למוסד לאומי שיבטיח שימור מיטבי שלהם.

לבחירתכם, נוכל לקלוט את הפרסומים בדפוס או בפורמט דיגיטלי (תוך שמירה על כל כללי זכויות היוצרים).

אנא הודיעו לנו אם ברצונכם לשלוח חומרים כדי שנערך בהתאם. כמו כן, נוכל לבדוק מראש האם הפרסום נמצא באוסף הספרייה בטרם השליחה. נשמח לסייע ולענות על כל שאלה.

בברכה,

צוות הזמנות ועותקי חובה,

הספרייה הלאומית

טלפון: 074-7336200

הוספת תגובה חדשה