דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איך מניעים את הצעירים להיות מעורבים ופעילים בקהילה הקיבוצית?

השבוע התקיים בזום המפגש השלישי מבין סדרת מפגשים המתוכננים לשנה זו עבור הפורום למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים בהשתתפות של כ-40 ממלאי וממלאות תפקיד זה. המפגש עסק בנושא מעורבות פעילה בקהילה הקיבוצית וכיצד ניתן לרתום צעירים למעורבות ונקיטת יוזמה
תמונה מהמפגש בזום

"הצעירות והצעירים לא באים", "קשה לרתום אותם", "איפה הצעירים?" – מי מאיתנו לא מכיר את המשפטים האלו?

במפגש ניסו מובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים לפצח כיצד ניתן לרתום את הצעירות והצעירים שלנו לעשייה חברתית והתנדבות בקהילה ומהו תפקידם של מובילי ומובילות תחום הצעירים בהנעה לפעולה. המשתתפים והמשתתפות למדו כיצד בונים תכנית למעורבות (ממש כמו בעבודה - פשוט בונים תכנית עם יעדים, מטרות ולו"ז מסודרים)  - וכי אנשים צריכים מסגרת (כן, גם שמדובר בהתנדבות). פניות אישיות מגבירות תחושת שייכות ורצון להיות חלק ממשהו, מרבית מהאנשים שלא מתנדבים טוענים שפשוט לא פנו אליהם או הציעו להם להצטרף – אז כל מה שצריך הוא פשוט לפנות לחבר או חברה ולהזמין אותם.

המפגש התקיים בשיתוף פעולה עם אלה מדמוני וסיגל פרידמן גמליאלי מעמותת פעמונים, ועם שיר גורן, רכזת מעורבות חברתית בקיבוצים באגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה.

אורטל בן הרוש, רכזת ועדות צעירים ותכניות בוגרים ברשת הצעירים, מספרת: "בתחילת השנה, הוצאנו שאלון למובילי ומובילות תחום הצעירים כדי למפות מהם הנושאים שמעסיקים אותם היום בוועדות השונות בקיבוצים. באופן גורף, מרבית מהרכזים והרכזות ענו כי האתגר המרכזי שלהם בפעילות הוועדה היא רתימת הצעירים למעורבות והתנדבות בתוך הקהילה. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם "פעמונים", שמנהלים מערך מתנדבים רחב בפריסה ארצית, ששיתפו אותנו מהניסיון שלהם ונתנו כלים פרקטיים לרכזים והרכזות כיצד להניע לפעולה וליצור שייכות בקרב הצעירים".

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "הגשמה היא תחושה של אדם כשהוא מצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי, ולממש את הפוטנציאל והיכולות הגלומים בו. מחקרים מראים שאנשים, ובמיוחד בדור הצעיר (דור ה-(Z פועלים ומחפשים משמעות בעבודה, בעשייה התנדבותית ועוד. להגשמה ולמשמעות יש השפעה עצומה על המוטיבציה שלנו, ואפיקי המעורבות והעשייה צריכים לפגוש את המניעים האישיים ואת הבערה הפנימית של אותם צעירים להשפיע. תפקידנו כמובילים ומובילות הוא לזהות את המניעים ולפרוס תשתית של אפשרויות שתחבר אותם לעשייה".

ניפגש במפגש הבא!

עדיין לא חברים בפורום הארצי? צרו קשר עם אורטל - ortal.benharrosh@tkz.co.il או עקבו אחרינו - https://www.facebook.com/hareshetkz

הוספת תגובה חדשה