דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אין ספק כי יש ביניכם מי שיהפכו להיות בעצמם מנהיגי העתיד של המדינה, בצה״ל ובכל תחומי החיים"

היום האחרון במסע י"ב הוקדש כולו ללמידה על השירות המשמעותי בצבא בבית הספר לקצינים של צה"ל (בה"ד 1). היום כלל מעגלי שיח עם צוערים וקצינים ושיחה עם מפקדי גדודים בבה"ד. המסע נחתם בטקס סיום מרגש במעמד חברת הכנסת והאלופה הראשונה בצה"ל אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה והתעשייה
מעגלי שיח בבה"ד 1
מעגלי שיח בבה"ד 1

לאחר שרכבו 60 ק"מ במשך שלושה ימים, הגיעו הפעם המשתתפים ומדריכיהם באוטובוסים לבה"ד 1, שם התחלק היום לשניים. סבב אחד כלל מעגלי שיח בקבוצות האורגניות עם קצין או צוער מבה"ד 1 שמתגורר במרחב הכפרי וקצין או קצינה בשירות קבע או מילואים שהוא בוגר שנת השירות של התנועה או הוזמן על ידי הקבוצה במעגל. המעגלים עסקו בשירות משמעותי בצבא ויציאה לפיקוד באמצעות סיפורם האישי של הקצינים ומסלול גיוסם ושירותם הצבאי. הקצינים ענו על שאלות הי"בניקים ושוחחו עמם על הליך המיונים, מנהיגות ותרומה לחברה הישראלית.

סא"ל בר בשן משוחח עם הי"בניקים
סא"ל בר בשן משוחח עם הי"בניקים

במקביל, התקיימו שיחות עם מפקדי גדודים בבה"ד 1. מפקד גדוד "להב" בבית הספר לקצינים שהיה לפני כן מפקד גדוד שקד בחטיבת גבעתי, סא"ל בר בשן, ציין כי גדל ביקנעם המושבה ויש לו סבים במשמר העמק. סא"ל בשן סיפר לנערים על חלקם של הקיבוצים לאורך השנים בהקמת המדינה, השמירה על ביטחונה וקביעת גבולותיה, ואמר להם כי אין תחליף לשירות משמעותי, פיקוד וקצונה בשביל לעצב את עתידה של מדינת ישראל. 

מוריה אילון שחר, רכזת מחלקת הביטחון של התנועה שהייתה אמונה על התכנון והוצאתו לפועל של יום זה, אמרה בסיומו: "במהלך הביקור בבית הספר לקצינים אנחנו רוצים לייצר קריאת כיוון ברורה לבני הנוער באשר ללקיחת אחריות, פיקוד ומנהיגות בחברה הישראלית". 

המסע הסתיים בטקס מרגש אותו הנחו והובילו נציגות הקבוצה מהמועצה האזורית מנשה. לאחר הדלקת נרות חנוכה האחרונה במסע, בירכה את המשתתפים שרת הכלכלה והתעשייה היוצאת, חברת הכנסת והאלופה במיל' אורנה ברביבאי. השרה, שהייתה האישה הראשונה בצה"ל בדרגה זו, אמרה: ״תפקידם של מנהיגים להוות דוגמא אישית במעשיהם תוך שמירה על המפעל הציוני ועל היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, כמו גם האחריות שלנו להבטיח שוויון הזדמנויות למימוש הפוטנציאל לכל גבר ואישה בכל מקום בארץ. אין ספק כי יש ביניכם מי שיהפכו להיות בעצמם מנהיגי העתיד של המדינה, בצה״ל ובכל תחומי החיים. אני מאחלת לכם בהצלחה ובטוחה כי תשפיעו ותתרמו בכל דרך בה תלכו״.

השרה ברביבאי בטקס הסיום של המסע
השרה ברביבאי בטקס הסיום של המסע

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, אמר לי"בניקים בטקס הסיום: "כשהדלקתם את החנוכיה אתמול בלילה זה היה לילה הארוך ביותר בשנה, וכשהדלקתם את החנוכיה עכשיו זה היה בתאריך שבו היום מתחיל להתארך. גם מבחינת המדינה אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה. א.ד. גורדון אמר "לא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה, שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור." מבחינתנו, בתנועה הקיבוצית, כל אחד מכם הוא אור קטן וכולנו אור איתן. סיימתם יום מרגש ומעצב בבית הספר לקצינים. אני מבקש מכם שתצאו לשנת שירות וגם תבצעו שירות משמעותי, אפשר גם גם, צריך רצוי גם וגם, צריך גם וגם. מפקד בה"ד 1 אמר באחד מהמסעות הקודמים שצריך כמה שיותר ממבצעי שנת השירות של התנועה הקיבוצית במקום. אני מבקש מכל מי שיכול שיעשה זאת". 

הוספת תגובה חדשה