דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אלימות היא לא גזירת גורל - ניתן להתמודד עם זה

אלימות על צורותיה השונות (פיזית, מינית, נפשית, מילולית, כלכלית וטכנולוגית) עלולה להתפרץ בכל משפחה וקהילה. כן, גם אצלנו בקיבוצים ובמרחב הכפרי. אנחנו עדים באופן כמעט יומיומי לשפה גסה ואלימה בקרב נבחרי הציבור בכנסת וברשתות החברתיות ולהתנהגות אלימה בכבישים, ברחוב, במגרשי הספורט, בתוך המשפחה ובבתי הספר שחוצה מגדרים, גילים, מעמד חברתי וכלכלי ומקצוע. סמינר בן שלושה מפגשים יעמיק את ההיכרות עם הנושא ועם דרכי ההתמודדות עמו
הזמנה לסמינר מוגנות במשפחה

החיים מזמנים לנו משברים מסוגים שונים, וברוב המקרים, אנשים פונים לאלימות על מנת לשחרר רגשות כעס או תסכול. לעיתים קרובות הם סבורים כי אין פתרון לבעיותיהם והם פונים לאלימות על מנת להפגין שליטה או כדרך של פעולות תגמול נגד אלו שפגעו בהם. פחד, חרדה ותחושת אי שליטה על החיים מובילים גם הם להתנהגויות אלימות.

התקופה האחרונה מאופיינת במתח רב ובמשברים אישיים משפחתיים וחברתיים שלא הכרנו קודם ובעוצמות גבוהות. משבר מגיפת הקורונה גרם לכולנו להסתגר בבתים לתקופה ארוכה, ולרבים ביננו לאובדן עבודה והכנסה, לניתוק מחברים ומשפחה ולחרדה קיומית. בימים אלה ממש אנחנו בעיצומו של משבר פוליטי חריף הגורם אף הוא לחרדות ומתחים קשים אצל רבים. הקושי והלחץ עלולים להוביל, כאמור, להתפרצויות כעס ולתופעות של התנהגויות אלימות ומסכנות גם בתוך המשפחה.

עדי רמות, ממחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית, והילית בן צבי, מהיחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה ובמרכז השלטון האזורי, מציינות כי כל אחת בתחומה  עדה לעליה ניכרת במספר מקרי האלימות בקהילה ובמשפחה על מופעיה השונים. על כן, חברו שתיהן ליצירת סמינר מיוחד בנושא מוגנות במשפחה על מנת לנושא ולנפגעי האלימות במשפחה את ממלאי התפקידים בקיבוצים ובמרחב הכפרי, ולתת להם כלים יישומיים להתמודדות תוך כדי שיח עמיתים. הסמינר מיועד לכל מי שחשוף או מתמודד עם תופעות של אלימות במסגרת תפקידו: מנהלי קהילה, מנהלי בריאות ורווחה, מנהלות חינוך, ממונות על הטרדות מיניות ושוויון מגדרי וכו'.

במסגרת שלושה ימי עיון יעמיקו המשתתפים את היכרותם עם מופעי האלימות השונים, יפגשו עם קורבנות אלימות שיחשפו את סיפורם האישי וילמדו כיצד ניתן לזהות את המצוקות, גם שלא נאמרות באופן ישיר, מהן החובות שלנו כחברה ומהם הכלים הקיימים להתמודדות עם הנושא.

לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה לסמינר

הוספת תגובה חדשה