דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אנשים טובים באמצע הדרך

מאות מתנדבים ממשיכים מדי שבוע לעזור בשיקום קיבוצים שפונו אחרי 7 באוקטובר. בעת האחרונה הם הפשילו שרוולים וטיפחו בנאות מרדכי, ארז, כרמיה, ניר יצחק, חולית ועוד. מוזמנים להצטרף אלינו ואליהם
המתנדבים בנאות מרדכי. פינות חמד
המתנדבים בנאות מרדכי. פינות חמד

מתנדבים מטעם חמ"ל ההתיישבות והמשימות של התנועה הקיבוצית - קיבוציניקים מכל רחבי הארץ, מתנדבים מבריטניה, חיילי צה"ל ושינשינים - מפשילים שרוולים ועוזרים לשקם קיבוצים שתושביהם פונו אחרי 7 באוקטובר בנגב המערבי ובגבול הצפון. לאחרונה, הגיעו לקיבוץ ארז חברים מתנועת FZY הבריטית וצעירים שמשתתפים בתכנית "תגלית". המתנדבים ניקו את גן הילדים של הקיבוץ, שחלק מהתושבים התחילו לחזור אליו. "המפגש עם תושבים שחזרו לגור בסמוך לגבול עם עזה הצית אצלי את הרצון לעלות לארץ", סיפרה אחת המשתתפות. מתנדבת אחרת סיפרה שהצטערה לראות גן ילדים מוזנח, אבל התרגשה לסדר ולנקות אותו. קבוצה נוספת של "תגלית" עזרה קודם לכן להכין את הגנים בקיבוץ ניר יצחק לפתיחת שנת הלימודים, ובקרוב תגיע קבוצה נוספת לקיבוץ בארי. בניר יצחק התנדבו לאחרונה גם 45 בני ובנות נוער ממעגן מיכאל במשימות שונות בחצר הקיבוץ וגם זכו לשמוע הרצאה על ההיסטוריה שלו.

בנוסף, בימים האחרונים הגיעו עשרות חיילים מקורס מ"כים בתיאום עם החמ"ל התנועתי, כדי לעזור בעבודות השונות בקיבוץ ארז וכרמיה. 60 חיילים מחיל השריון הגיעו בתיאום החמ"ל להתנדב בשיקום חצרות המייסדים בנתיב העשרה, שחלקם חזרו כבר הביתה. הם שתלו שתילים שונים שנתרמו דרך מיזם "לזרוע אור". גם בקיבוץ חולית ממשיכים בעבודת השיקום, כאשר לשם הגיעה קבוצת מתנדבים מהיישוב הקהילתי תמרת שבעמק יזרעאל, שיצאו מהבית השכם בבוקר כדי להגיע לחולית בשעה 06:30, ובמשך היום עבדו על שיקום הנוי שנהרס על ידי מחבלי החמאס. חברי הקבוצה סיפרו על תחושת מחויבות עמוקה לעבודה בקיבוץ, שספג פגיעה קשה מאוד בהתקפת המחבלים, ובכל ביקור הקבוצה גדלה בעוד מתנדבים. חברי חולית במקום מספרים על קיבוצם, על ההיסטוריה, ההווה, ועל התוכניות לשקם את ביתם ולבנות מחדש את הקיבוץ והקהילה, שהייתה בצמיחה אך לפני שנה.

וגם צפונה הגיעו מתנדבים - לקיבוץ נאות מרדכי, שלא פונה. לשם הגיעה חבורת מתנדבים מקיבוצים ויישובים שונים שנעזרו בשינשינים של הקיבוץ ואחרי מספר שעות עבודה "הפכו פינות עזובות לפינות חמד", לשמחתם של המקומיים מנאות, שהודו למתנדבים בחום.  

רוצים להתנדב? הצטרפו גם אתם.ן לקבוצת העדכונים בווטסאפ של חמ"ל המשימות התנועתי: https://bit.ly/Wapp-Hamal

הוספת תגובה חדשה