דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בונים מנהיגות עולמית

בסוף השבוע שעבר התקיימה בעיר מינכן שבגרמניה תכנית "מנהיגות רואה עתיד" של ההסתדרות הציונית העולמית ותנועת הבונים דרור. שיאו של הכנס השנה היה טקס רב משתתפים לזכרו של אופיר ליבשטיין ז״ל, שהיה יו"ר הבונים דרור ונפל על הגנת קיבוצו כפר עזה בשבעה באוקטובר
זוכרים את אופיר ליבשטיין ז"ל
איחוד קהילות וקשר חם עם ישראל והקיבוצים. חזונו של אופיר ליבשטיין ז"ל

התכנית, בהובלתה של גוסטי יהושע ברוורמן ראשת המחלקה לארגון וקשר עם הישראלים בתפוצות (בהסתדרות הציונית) ובליווי פרופ' אריאל פלדשטיין (מפלסים) החלה לפני מספר שנים על בסיס יוזמה של הילית בן צבי (חברת ועד העמותה של הבונים דרור ומנהלת תחום מגדר בתנועה הקיבוצית ובמרכז השלטון האזורי) ליצור קשר רציף בין הורי חניכי התנועה במדינות השונות ולהפוך אותם לקהילה תומכת ומעורבת.

במסגרת התכנית מכונסים במקום אחד הורי וידידי סניפי התנועה מהארצות השונות, משתפים, חולקים ויוצרים תובנות משותפות במסגרת הכנס ובהמשך באופן שוטף במהלך השנה. למפגש הגיעו הנהגות התנועות ממדינות רבות כגון אוסטרליה, הונגריה, צרפת, הולנד, אורוגואי, ברזיל, ארגנטינה, בלגיה גרמניה ועוד. למפגש הנוכחי, הגיעו גם המדריכים והשליחים של סניפי הבונים דרור מאירופה כולה. 

המפגש הנוכחי הוקדש לאירועי ה-7 באוקטובר ונערך בצילה של המלחמה והאירועים הקשורים בה בארץ ובעולם. בדומה לתנועות אחרות, גם תנועת הבונים דרור מתמודדת בסניפיה השונים בעולם עם גלי אנטישמיות ופועלת ימים ולילות למען הסברה ומתן כלים של חוסן לקהילות השונות ולתנועות המקומיות ברחבי העולם. שיאו של הכנס הנוכחי, היה טקס רב משתתפים שנערך באולם הקונצרטים של קהילת מינכן לזכרו של אופיר ליבשטיין ז״ל, שהיה ראש המועצה האזורית שער הנגב ויו"ר תנועת הבונים דרור. אופיר נהרג בשבעה באוקטובר כשיצא להגן על קיבוצו, כפר עזה, יחד עם שאר חברי כיתת הכוננות המקומית. הטקס הונחה במקצועיות וברגישות על ידי יניב נחמיאס מנכ"ל המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית.

בין אורחי הכבוד והדוברים בכנס היו: ורד ליבשטיין מכפר עזה, אלמנתו של אופיר, אסיף איזק ראש המועצה האזורית חוף הכרמל שמילא את מקומו של אופיר בתפקיד יו"ר הבונים דרור, גוסטי ברוורמן, וליאור ניסקי, מנכ"ל המועצה האזורית שער הנגב. דוברים נוספים היו ראשת הקהילה היהודית במינכן וראש עיריית קרלסרוהה, הרשות התאומה של שער  הנגב בגרמניה, שהגיע במיוחד לחלוק כבוד לאופיר.

אסיף איזק שיתף בדבריו על ההחלטה שקיבל להמשיך את דרכו של אופיר, שהיה חבר ושותף קרוב שלו, והוסיף כי זוהי סגירת מעגל עבורו לקחת תפקיד מוביל בהבונים דרור כבן להורים אשר עלו לארץ דרך תנועה זו. בסיכום סוף השבוע, אמר מיכאל הס מזכ״ל הבונים דרור: "הנהגות הבונים דרור בעולם חלקו כבוד לחזונו של אופיר לחיבור הקהילות היהודיות בעולם". שירי מדר, מנכ"לית הבונים ו-WeKibbutz אמרה כי "אופיר היה גאה בעשייה שלנו בתפוצות. התשוקה שלו הייתה לקרב את הקהילות היהודיות לקהילה אחת בעלת קשר עמוק לישראל ולקיבוצים", והילית בן צבי סיכמה: "אופיר נגע באין ספור א.נשים במהלך עבודתו. נמשיך את דרכו וחזונו, לחזק את הקהילות בעולם ואת הקשר שלהן ותרומתן לישראל ברוח ערכי מגילת העצמאות". 

הוספת תגובה חדשה