דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביקור של מטה תכנית "יתד" בתל"מ משמר העמק ועין השופט - בסימן התפתחות וצמיחה

אילת ארנוני, מנהלת תחום צעירים בסיכוי ותכנית תל"מ בתנועה הקיבוצית: "הביקור של מטה תכנית יתד מעמיק את השותפות המקצועית החזקה עם תכנית יתד של משרד הרווחה, ומסמן כיווני התפתחות חיוביים לעתיד עבור התכנית"
ביקור של מטה תכנית "יתד" בתל"מ משמר העמק ועין השופט - בסימן התפתחות וצמיחה

השבוע התקיים ביקור של מטה תכנית "יתד" בקיבוץ משמר העמק, במסגרת תכנית תל"מ. תכנית יתד – התכנית הלאומית לצעירות וצעירים במצבי סיכון של משרד הרווחה מממנת ומלווה מקצועית את תכנית תל"מ, לאחר שזו עברה למשרד הרווחה מהמשרד לשוויון חברתי.

בחלקו הראשון של הביקור פגשה אלונה אילת, מנהלת תכנית יתד, יחד עם צוות המטה שלה מעסיקים ומקשרים ממשמר העמק ומעין השופט, אשר סיפרו על התמודדויות שונות בהעסקה ובליווי של צעירי תל"מ. המעסיקים סיפרו על המחויבות הרבה שלהם לתכנית ועל ההשקעה הנדרשת בכל צעיר וצעירה, על מנת שאלה יחוו חוויית הצלחה והתפתחות אישית ומקצועית משמעותית בעת שהותם בקיבוץ. נציגי הקיבוצים אף שיתפו במורכבויות העולות סביב סוגיות כמו דיור ומשרות מגוונות בקיבוצים בהם יש מצוקת דיור הולכת וגדלה, ועל הבחירה השבה ונשנית של הקיבוצים לייעד דירות ומשרות לתל"מ על מנת שהפרויקט ימשיך להתקיים.

צעירי תל"מ שהשתתפו בחלקו השני של הביקור שיתפו בחוויותיהם מהתכנית, ובראש ובראשונה מהליווי המשמעותי שמקבל כל צעיר וצעירה בתל"מ. הצעירים חלקו את עמנו את בחירותיהם ושאיפותיהם לעתיד, וכן את תהליך ההתפתחות האישי שכל אחד מהם עבר ועובר בתכנית.

לדברי אלונה אילת: "תל"מ מתאימה לתכנית יתד כמו כפפה ליד – העיסוק בתעסוקה, רכישת השכלה ופיתוח תמונת עתיד הם היסודות בחיי הצעיר והצעירה שבהם עוסקת תכנית יתד, אם לא הייתם קיימים היה צריך להמציא אתכם! אנו צופים המשך שיתוף פעולה פורה בשנים הקרובות וכן מסמנים אפיקי פיתוח הכרחיים להמשך הצלחתה של תל"מ, כגון פיתוח תחום הבוגרים, פיתוח מסלולי תעסוקה נוספים והארכת התכנית ללמעלה משנה".

הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה ציינה כי "תכניות כמו תל"מ אשר מהוות עשייה חברתית מהמעלה הראשונה בתנועה הקיבוצית הינן חשובות לקיבוצים הן כמענה לצורך בחברה הישראלית והן כמנוף למעורבות חברתית של הקיבוצים בחברה הישראלית וחשיפה לאוכלוסיות נוספות בחברה". הדס הדגישה את השאיפה והרצון של התנועה הקיבוצית להקים פרויקט מעורבות בחברה הישראלית בכל קיבוץ וקיבוץ.

הוספת תגובה חדשה