דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בעקבות המצב החדש בדרום ובצפון: התנועה מקימה אגף התיישבות חדש

האגף החדש יתמודד עם אתגר שיקום וחידוש ההתיישבות לאורך הגבולות בדרום ובצפון, המשימות הראשונות הן מיפוי והבנת הצרכים הפרטניים, והבאת קבוצות ואוכלוסיות מתאימות
המזכירות אישרה את ההצעה
המזכירות

מזכירות התנועה הקיבוצית אישרה את ההצעה להקמת אגף התיישבות חדש במסגרת התאמת מבחנה ארגוני למציאות החדשה בגבול הדרומי והצפוני, אחרי טבח השבעה באוקטובר. החלטת המזכירות תובא לדיון והצבעה בכינוס מועצת התנועה.   

בישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר "הטבח ביישובי הנגב המערבי ופינוי הקהילות לאזורים מאוימים פחות, כמו גם פינוי עשרות קהילות קיבוצי בגליל העליון והמערבי ערערו את תחושת הביטחון של תושבים רבים לאורך הגבולות. כל אלה מציבים אתגר גדול במשימה של חידוש ההתיישבות לאורך הגבולות. מאיר ציין "אנחנו עומדים על העיקרון הקובע כי הקיבוצים אינם "רכוש נטוש". הם שייכים לחבריהם ורק הם (החברים) יקבעו מי יצטרף אליהם. הוא הדגיש כי תפקידה של התנועה הקיבוצית יהיה לחדש מערכת שתדע להביא לקיבוצים משפחות וחברים מתאימים, מקיבוצים אחרים ומן הציבור הכללי.

הקמת האגף החדש תובא לאישור מועצת התנועה הקיבוצית, ואחריה יתחיל גיוס העובדים, ומשימות ראשונות של מיפוי אוכלוסיות הקיבוצים הרלוונטיים, הבנת הצרכים הפרטניים, חיבור וקשר עם אוכלוסיות של מתיישבים פוטנציאלים לחיזוק אוכלוסיות קיבוצי הגדר, מקרב קהלים "טבעיים" כמו זוגות צעירים, בוגרי ומתנדבי שנת שרות, גרעיני נח"ל ומכינות, גרעיני עולים מחו"ל, בוגרי תנועות הנוער, בני קיבוצים ותיקים המחפשים אתגר ומוכנים לשאת בסיכון וחברים ותיקים שיתרמו מניסיונם.

משימה משמעותית נוספת של האגף החדש תהיה יישומה של תכנית חיבור ועזרה בין קיבוצים מבוססים עם קיבוצים סמוכי-גדר שפונו וחזרו למיקומם המקורי בנגב או בצפון. אגף ההתיישבות יעבוד בסנכרון עם אגפי התנועה האחרים ויוביל "מינהלת התיישבות" אליה יכונסו כלל היכולות, הידע והתוכניות הרלוונטיות למשימת ההתיישבות מכלל אגפי תנועה.

 

 

הוספת תגובה חדשה