דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בשורה משמחת: התקנים לשנת שירות ומכינות קד"צ יוגדלו בעשרה אחוזים – כבר מהשנה הבאה

בעקבות הביקוש הגדול של בני נוער להתנדב לשנת שירות ולמכינות קדם צבאיות, ולאחר עבודה מאומצת של סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר, ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, מול משרדי הביטחון והאוצר, נודע השבוע כי 7,660 בני ובנות נוער יוכלו לדחות את גיוסם בשנת הפעילות תשפ"ג – תוספת של 10%
קומונת זיו נעורים באנדרטת הקיבוצים

צה״ל והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון הבחינו מזה זמן ברצון הרב של בני  ובנות הנוער, בוגרי כיתות י"ב המבקשים ומבקשות להתנדב למסגרת מסלולי שנת שירות ומכינות קדם צבאיות, טרם גיוסם לצבא. לאור הביקוש הגדול שגבר על היצע התקנים, פעלו בעת האחרונה סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר (מפלסים) מכחול לבן ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע (גבעת חיים איחוד) ביחד עם שר הביטחון, בני גנץ, על מנת להגדיל את מספר מכסות בני הנוער המתנדבים לשנת שירות או יוצאים למכינות. 

7660 בני ובנות נוער יוכלו לדחות את גיוסם בשנת הפעילות תשפ"ג. מדובר במספר הגדול ביותר מאז ומעולם, מספר שמהווה כ-10% בהיקף דחיות הגיוס ביחס לממוצע השנים האחרונות שעמד על כ-5% בשנה. 

התנועה הקיבוצית הינה הגוף המשלח הגדול ביותר לשנת שירות ובשנה זו מתנדבים דרכה 1100 שינשינים ב-115 מסגרות שונות מרמת הגולן ונהריה ועד חבל אילות ואילת. אחת מההחלטות שהתקבלו בוועידת התנועה הקיבוצית השישית שהתקיימה בחודש נובמבר האחרון, קראה לממשלת ישראל לאפשר לכלל בני הנוער להכיר את החברה הישראלית ולפעול במסגרת תנועות הנוער, בארץ ובחו"ל, בעלות הזיקה לתנועה הקיבוצית וערכיה, וכן במסגרת "שנת השירות" והמכינות הקדם צבאיות. במסגרת כנס הנהגות הקיבוצים שהתקיים לאחר הוועידה, הבטיח שר הביטחון, ח"כ בני גנץ, למזכ"ל התנועה הקיבוצית ולמשנה למזכ"ל, במסגרת פגישה אישית, כי יפעל באופן אישי להגדיל את המכסות. ניר מאיר הודה לשר גנץ על כך שעמד בהבטחתו.

"סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר, מסביר: "זו החלטה חשובה שתאפשר הרחבה בהדרגה של מסגרת התוכניות הקדם צבאיות, שהן פרויקטים ישראלים וציוניים ראשונים במעלה. אני גאה בצעירות ובצעירים הללו שבוחרים להשביח את כישוריהם האישיים ואת מחויבותם הלאומית, טרם גיוסם. אני מודה לרם שפע ולכל השותפים במשרד הביטחון, משרד האוצר, משרד ההתיישבות ומשרד ראש הממשלה שאפשרו להגיע לתוספות התקציביות ולהסכמים הנדרשים".

ח"כ רם שפע: "המכינות ושנת השירות הן מהמפעלים היפים והחשובים ביותר שיש לחברה הישראלית. צעירים וצעירות שבוחרים לעצור את מרוץ חייהם ולהשקיע את השנה הראשונה שלהם כבגירים לתרומה לחברה ולהיכרות מעמיקה עמה, הם בהכרח יהיו אזרחים מודעים ומעורבים בחברה הישראלית. מרגש שהביקוש למסגרות האלו כל כך גבוה ועוד יותר מרגש שבשנה הבאה יותר צעירים וצעירות יוכלו לתרום ולהירתם מהפעילות המופלאה של המסגרות הקדם צבאיות".

ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, דבי ברא"ס, בירכה על ההחלטה להגדיל את המכסות לשנות השירות והמכינות: "אנו מודים לח"כ רם שפע ולסגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר על מאמציהם הרבים להגדלת המכסות לשנת שירות ומכינות, שהובילו לקבלת ההחלטה החשובה. הישג זה יאפשר לבני נוער רבים יותר לתרום שנה משמעותית מחייהם בעשייה ערכית, אישית וקבוצתית, ולתנועה הקיבוצית יתאפשר עוד יותר ללוות, לתמוך ולייצר שנה משמעותית ומעצבת, לצד גופים ומסגרות רבים הפועלים בחברה הישראלית.

במהלך מסע י"ב האחרון הגיעו שניהם לשמוע את בני הנוער, המדריכים ואת צוות אגף חינוך אנו ומעריכים את החיבור המתמשך לשטח וההכרה בחשיבותה ותרומתה של שנת השירות עבור בני הנוער בפרט, והחברה הישראלית כולה".

הוספת תגובה חדשה