דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית עכשיו!

'מסע ההפקרה והגבורה' של משפחות ה-7.10 יצא לדרך ביום רביעי ממוצב נחל עוז והסתיים ביום שישי בקבלת שבת בעיר אופקים. בין אלפי הצועדים משפחות שכולות, תושבי ותושבות העוטף, הורי התצפיתניות וחברי וחברות קיבוצים רבים מכל הארץ שהצטרפו. וכולם בדרישה אחת ומאוחדת - להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את כשלי ה-7.10. במקביל ועל רקע הדיווחים שהעסקה קרובה לחתימה, הפגינו בימים רביעי וחמישי בעשרות נקודות בארץ בדרישה לשחרור כל החטופים והחטופות מהשבי
צועדים מבארי אל מתחם פסטיבל הנובה ביום השני למסע בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית - עכשיו!
צועדים מבארי אל מתחם פסטיבל הנובה ביום השני למסע בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית - עכשיו!

מסע ההפקרה והגבורה יצא לדרך ברביעי אחר הצהריים ממוצב נחל עוז ועבר בין מוקדי המחדל של השבעה באוקטובר - הבסיסים, הקיבוצים, הצמתים, הערים ומתחם המסיבה של פסטיבל הנובה. את המסע הובילו רפי בן שטרית, ראש עיריית בית שאן לשעבר ואביו של סמ"ר אלרואי בן שטרית ז"ל שנפל ב-7/10 במוצב נחל עוז, ואיל אשל, אביה של סמל רוני אשל ז"ל, תצפיתנית שנפלה גם היא באותו מוצב יחד עם 15 מחברותיה התצפתניות והסמב"ציות, בעוד 5 נוספות עדיין בשבי החמאס. בין מארגני הצעדה נמנים גם יונתן שמריז מכפר עזה, אחיו של אלון ז"ל שנחטף משכונת הצעירים ונהרג בשוגג על ידי צה"ל לאחר שהצליח לברוח מהשבי, וגם אלוף (במיל') נועם תיבון ויואב מרגלית מנצר סרני.

המסע נפתח במסיבת עיתונאים בה נשאו דברים רפי בן שטרית, איל אשל ויונתן שמריז, ומשם המשיך ל"מתחם האלונית" בכניסה לכפר עזה, עבר בעיקול מפלסים והסתיים בעצרת בצומת שער הנגב. ביום חמישי נפתח המסע באירוע מול קיבוץ בארי, המשיך למתחם פסטיבל הנובה ונגמר בעצרת בתל גמא ליד קיבוץ כיסופים. היום השלישי החל בתחנת המשטרה ההרוסה בשדרות בה התחולל קרב קשה עם מחבלי החמאס, ומשם עבר בגבעת קובי, אנדרטת גדוד 414 והסתיים בקבלת שבת באופקים בביתו של שיראל חוגג, פעיל חברתי וממקימי תנועת 'קומו' של תושבי הנגב המערבי שבני משפחתו נפגעו בשבת השחורה. בתום המסע כתבו המארגנים כי "זאת רק ההתחלה. לא ננוח ולא נשקוט עד שתוקם ועדת חקירה ממלכתית. כשזה יקרה, נדע אנחנו ואתם שהיה לנו חלק גדול בתיקון הזה, בדרך לשיקום, במתן תשובות למשפחות השכולות ובמניעת האסון הבא. מסע המשפחות השכולות רק יצא לדרך".

בחמישי התקיימה מסיבת עיתונאים במהלכה הכריזו ארגוני נפגעי ה-7 באוקטובר על הקמת ועדת חקירה אזרחית בראשות השופט בדימוס גדעון גינת, בה יהיו חברים גם מפכ"ל המשטרה לשעבר שלמה אהרונישקי, ראש העיר בית שאן לשעבר רפי בן שטרית, תת-אלוף במיל' יהודית גריסרו, אלוף במיל' איל בן ראובן ופרופ' אסא כשר. לפי הפעילים, הוועדה תתכנס לשלושה דיונים בשבוע, וזאת על רקע החשש שמא לא תקום ועדת חקירה ממלכתית, או שהיא תהיה כפופה לפוליטיקאים. במקביל, נערכו ביום רביעי הפגנות למען החזרת החטופים שהתקיימו בתל אביב ובשורת מוקדים נוספים ברחבי הארץ, על רקע אמירותיהם של שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון כי הגיע הזמן לבצע עסקה ולהחזיר הביתה את החטופים. משפחות החטופים, שמחכות כבר 285 ימים ליקיריהן, קראו לראש הממשלה לא לפספס את ההזדמנות ולאשר את "עסקת נתניהו" עוד בטרם טיסתו לקונגרס. המוני ישראלים, כולל מקיבוצים רבים יצאו למעל 30 צמתים וכיכרות בכל רחבי הארץ וקראו לראש הממשלה נתניהו: "בלי עסקה - אין נסיעה!".

הוספת תגובה חדשה