דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הבית של החיילים (הבודדים)

120 חיילות המסיימות קורס מש"קית ת"ש ביקרו בקיבוץ צאלים, שם הציגו אנשי התנועה הקיבוצית מודל אימוץ חם ומסור של חיילים בודדים בקיבוץ
אירוח בצאלים, קיבוץ חם ומסור
אירוח בצאלים, קיבוץ חם ומסור

לצד הדאגה האינסופית לכלל החטופים, וביניהם שני חיילים בודדים שנחטפו - עידן אלכסנדר (חצור) ועומר נאוטרה (אפיקים), יעל אייזנר ואיציק עוז ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית מתמודדים מאז תחילת המלחמה עם אתגרים רבים ועם שורת אתגרים ופניות רבות מצד צעירים בודדים המעוניינים לגור בקיבוץ במהלך שירותם הצבאי. זאת, במציאות בה 56 קיבוצים מפונים מביתם ואין אפשרות לקלוט בהם, במיוחד קיבוצי העוטף שאימצו חיילים רבים לאורך השנים. "עם זאת", מציינת יעל, "אנחנו עושים מאמץ גדול לענות על כל הפניות ולא להשאיר אף חייל בודד ללא בית".

ביום שני התארחו בקיבוץ צאלים 120 חיילות המסיימות הכשרה של מש"קית ת"ש ובעוד זמן קצר יגיעו למלא את התפקיד ביחידות צה"ל. קיבוץ צאלים נבחר כמודל להצגת קליטה טובה וחמה של חיילים בודדים על שום היותו בית חם לחיילים עם דיור נעים ומשפחות מלוות אוהבות ומחויבות, ולא פחות חשוב - עם רכז אוהב ומסור, איל הלפרין, שדואג לכל מחסור ולכל צורך - לוגיסטי או אחר - של חייליו, בעזה או בכל בסיס אחר. האירוח בקיבוץ היה יסודי ומפנק וכלל ארוחה טובה וסיור בקיבוץ ובסביבת מגורי החיילים.

בשיחה עם המש"קיות לעתיד הסביר איציק עוז באריכות על האפשרויות השונות עבור החיילים בודדים ועל הערך המוסף של חיים בקהילה עוטפת, והתנאים להם זכאים החיילים. איל הלפרין רכז החיילים הבודדים בצאלים ריתק וריגש בגישתו האנושית, המכילה והדואגת והמחיש בדברים שנשא שהחיילים נמצאים בידיים הכי טובות שיש.

במחלקת חיילים בודדים מציינים את קיבוץ צאלים ועוצמתו האנושית, אשר על אף המלחמה ממשיך בשליחות ובעשייה למען חיילים בודדים. למארחים מצאלים אמרה אייזנר "כדרככם נתתם עם כל הלב, פתחתם את הבית ועודדתם את הדור הבא של מש"קיות הת"ש להבין דרך העיניים שקיבוץ הוא הפתרון המיטבי והמושלם של בית חם עבור החיילים בודדים".

קיבוצים המעוניינים להצטרף לקבוצת הקיבוצים המאמצים חיילים בודדים מוזמנים להתקשר אל יעל: 052-5358793 או אל איציק: 050-7677920

הוספת תגובה חדשה