דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ההסלמה בצפון גבתה מחיר כבד מנשוא: נועה וניר ברנס מקיבוץ אורטל נהרגו מירי חיזבאללה

אסון גדול התרחש השבוע עם מותם של נועה וניר ברנס ז"ל מקיבוץ אורטל, שנהרגו ביום שלישי מפגיעה ישירה ברכבם של רקטה שנורתה מלבנון בעת שהיו בדרכם הביתה, בנסיעה שגרתית ברמת הגולן. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה: "התפישה הביטחונית של ממשלת ישראל, שנרמלה ירי חסר מעצורים של רקטות ליישובי עוטף עזה, חלחלה גם לצפון המדינה"
נועה וניר ברנס ז"ל. "היו אנשים של עשייה ומשימתיות ולקחו על עצמם תפקידים מרכזיים"
נועה וניר ברנס ז"ל. "היו אנשים של עשייה ומשימתיות ולקחו על עצמם תפקידים מרכזיים"

אבל כבד ירד על קיבוץ אורטל ועל התנועה הקיבוצית כולה לאחר שביום שלישי נהרגו חברי הקיבוץ נועה וניר ברנס ז"ל מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם, בעת שהיו באזור בסיס נפח. הרקטה שירו מחבלי החיזבאללה הייתה חלק ממטח שנורה אל רמת הגולן, שעות לאחר חיסולו של שומר הראש לשעבר של חסן נסראללה. מתחקיר ראשוני בצה"ל עולה כי מערכת כיפת ברזל לא ניסתה ליירט את הרקטה שפגעה בהם בשל העובדה שהכביש שבו נסעו מוגדר כ"שטח פתוח", אזור שבו מערכות ההגנה האווירית לא פועלות.

נועה וניר, בני 46 במותם, הגיעו לאורטל בשנת 2012 והיו חברים מרכזיים ואהובים. ניר עבד בעבר כמנכ"ל מתחם האירוח "תיירות קיבוץ אורטל" וניהל את ענף הלול של המשק, ונועה עבדה כשוקולטיירית - יוצרת שוקולד ומנחת סדנאות - והייתה מזכירת ענף המטע בקיבוץ. הם הותירו אחריהם שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18. אורי הייטנר, חבר הקיבוץ, אמר לאחר פרסום דבר מותם: "אנחנו חווים אבל כבד וכאב גדול על זוג אהוב מאוד באורטל. זו הייתה אהבה ממבט ראשון שלהם באורטל ושל אורטל בהם. הם היו אנשים של עשייה ומשימתיות ולקחו על עצמם תפקידים מרכזיים". חברם הטוב מהקיבוץ, ירון לוי סיפר כי יום קודם לכן ניר שלח לו הודעה שהוא יוצא ליום התאווררות מחוץ לקיבוץ. "הוא לקח את נועל׳ה ויחד הם יצאו ליום כיף - ובדרך חזרה נרצחו באכזריות״, אמר ירון. יאיר נירון, מזכיר הקיבוץ, הוסיף: "זאת תקופה קשה, הגולן סופג נפילות רבות, אבל אנחנו קהילה חזקה ואנחנו ממשיכים בשגרה. אנחנו מבקשים מהממשלה להחזיר את החופש לנוע במרחב ולהרחיק את האיומים כדי שתהיה מוגנות לילדים שלנו"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה, אמר לאחר הפרסום הרשמי של הידיעה הקשה כי "התפישה הביטחונית של ממשלת ישראל, שנרמלה ירי חסר מעצורים של רקטות ליישובי עוטף עזה, חלחלה גם לצפון המדינה. כולנו זוכרים איך זה נגמר בעוטף וחוששים מגורל דומה גם בצפון. מדובר בהפקרות ביטחונית חסרת תקדים - ישראל מעולם לא נראתה כל כך חלשה ואובדת עצות מול אויביה. הגיע הזמן לגלות מנהיגות ויוזמה, צבאית או מדינית, שתשים סוף למצב הבלתי נסבל הזה. אנחנו משתתפים בצער ומחבקים את ילדיהם ומשפחותיהן של ניר ונועה ואת קיבוץ אורטל כולו בשעתם הקשה". 

הוספת תגובה חדשה