דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הוא עוד ישוב - שגריר ארה"ב החדש ביקר בקיבוץ בו התנדב כנער

עוד בטרם הגיש את כתב האמנתו לנשיא המדינה, בחר תום ניידס השגריר החדש של ארה"ב בישראל לבקר בעין השופט, שם בילה כמתנדב במחנה עבודה והיכרות בהיותו נער. בהתראה קצרה מאד נערכו בקיבוץ לקבל את פני השגריר בכבוד הראוי ולהציג בפניו בזמן הקצר שהוקצב לביקור את ההיסטוריה, ההתפתחות וההישגים של הקיבוץ ב-85 שנותיו
השגריר ניידס (במרכז) בתמונה קבוצתית על יד האולפן בעין השופט בו שהה כמתנדב ב-1976. צילום:בתיה רזניק
השגריר ניידס (במרכז) בתמונה קבוצתית על יד האולפן בעין השופט בו שהה כמתנדב ב-1976. צילום:בתיה רזניק

הביקור שאותו הדריך והוביל תומר צור, החל בפינת האולפן לעברית שם שהה כנער ואף נפגש עם הצוות שליווה אותו בלימוד העברית וההדרכה בעת שהותו כנער. בהמשך התעכב השגריר ליד השלט שנקבע בשנת 1938 באחד המבנים הראשונים של הקבוץ אשר היה הראשון שהורכב מגרעין עולים מארה"ב וחלק מקרקעותיו נרכשו מתרומות שאסף שופט בית המשפט העליון לואיס ד. ברנדייס. עין השופט נקרא על שמו והפאב המיתולוגי של הקבוץ נושא את השם "ברנדייס"  בכבוד.

השגריר שמע סקירה על מפעלי הקיבוץ, ביניהם "אלתם שטייניץ" למערכות תאורה חכמות ו"מברג" המייצר ומייצא שורה של מוצרים לתעשיית הרכב בארה"ב. בצד האמנותי, הוצגו לשגריר פסיפס מחיי הקבוץ שייצר האמן דיויד מוריס בשנת 1970 והמיזם החברתי תרבותי בו השתתפו כל המשפחות בקהילה, אותו הגה וניהל ביל סטרובי במהלך שנת 2020 וזכה לשם "הקירונה". 

הביקור הסתיים בהדלקת נר שישי ובמפגש חברים אותו הנחה יניב שגיא, ובמהלכו סיפרו חברי קבוץ שברובם עלו מארה"ב ו/או פעלו שם רבות, על עצמם ופועלם.

איציק שפרן, חבר הקיבוץ וממארגני הביקור, מספר: "ניכר היה שהשגריר שלווה בבנו הבוגר ועוזריו, התרגש מהעלאת הזיכרונות שנשא עמו והתרשם עמוקות מחוויית הביקור והמפגש. נציגי הקיבוץ הודו לשגריר על בחירתו בקיבוצנו לסיור ומפגש ראשון, ימים אחדים לאחר נחיתתו בארץ, ואיחלו לו הצלחה רבה בתפקידו החדש".

הוספת תגובה חדשה