דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החינוך הקיבוצי מעורר השראה ולמידה במשרד החינוך

מפגש מרתק ומלמד על החינוך הקיבוצי שהתקיים לפני מספר חודשים בקיבוץ לביא עבור מפקחות מעונות היום במחוז צפון של משרד החינוך, ביוזמת מנהלת הגן הקיבוצי באגף חניוך של התנועה ובשיתוף מטה מעונות היום, הוביל למהדורה של עלון האגף לחינוך הגיל הרך שהוקדש לבני הקיבוצים ויוחד לביקור ולתפיסה החינוכית של התנועה הקיבוצית
גן ילדים קיבוצי. מקור ללמידה והשראה
גן ילדים קיבוצי. מקור ללמידה והשראה

לפני מספר חודשים, עוד לפני השבעה באוקטובר, יזמה סינטיה כהן, מנהלת הגן הקיבוצי באגף חינוך של התנועה הקיבוצית, יחד עם מטה מעונות היום במשרד החינוך מפגש מרתק ומלמד על החינוך הקיבוצי, אליו הגיעו מפקחות מעונות היום במחוז צפון. המפגש התקיים בקיבוץ לביא ויום משמעותי זה נבנה והובל יחד עם מנהלת החינוך של הקיבוץ יפעת פרץ שחר ועם מאיה שמידט, מדריכה במערך ההדרכה של אגף חינוך.

המרחב החינוכי - קיבוצי אפשר לנציגות משרד החינוך למידה חווייתית ואישית על עקרונות החינוך הקיבוצי וייחודיותו, ועל חשיבותה של מערכת חינוך בקהילה קיבוצית (ובקהילה בכלל) ותרומתה לחיי הקהילה ולתחושת השייכות והזהות הקהילתית.

במפגש עלו שאלות וסוגיות רבות איתן מתמודדות מערכות הגיל הרך בקיבוצים והמנהלות שלהן, והתפתחה שיחה על מקומו ותפקידו של הקשר בין מערכת קיבוצית למשרד החינוך, תוך העמקה בחשיבותו של הרצף החינוכי וכמובן שמירה על ייחודיותו של החינוך הקיבוצי.

למרבה השמחה, אגף א' לחינוך הגיל הרך במשרד החינוך בחר לשתף אודות הסיור והלמידה והקדיש מהדורה של עלון "לראות את הטוב - מדברים מהשטח: ביקור במעון יום", בו תוכלו לקרוא על התפיסה החינוכית של התנועה הקיבוצית, עקרונות החינוך הקיבוצי, הרחבה ולמידה על חצר הגרוטאות בגיל הרך ועוד. העלון נכתב לאחר השבעה באוקטובר, בצל תקופת מלחמת חרבות ברזל, והוקדש לכבודם של בני הקיבוצים, ועל כן הבחירה לשתף בתפיסה החינוכית הייחודית הרווחת בהם, כמקור להשראה.

לחצו כאן לקריאת העלון

הוספת תגובה חדשה