דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנה באתם הביתה

המלחמה הקשה עדיין ניטשת, אך חלק מחיילי וחיילות סדיר ומילואים שנלחמו במערכה החלו לחזור אל בתיהם. הלחימה הקשה שאותה חוו וודאי השאירה בהם את אותותיה ומצריכה תשומת לב והיערכות מיוחדת מצד המשפחות, הקהילות הקיבוציות ומעגלי התשייכותם השונים. ביום ראשון ה-4.2.23 יערך מפגש זום בנושא ביוזמת מחלקת הבריאות והרווחה של התנועה הקיבוצית ובשיתוף עמותת נט"ל
"השיבה הביתה של לוחמים ולוחמות, אל הקיבוץ"

"הַקְּרָב נָדַם וְשׁוּב קְרָב הוּא אֶל הַשַּׁעַר, אַךְ הִלּוּכוֹ כָּבֵד וַחֲתוּמוֹת פָּנָיו..." (ד. עתיד)

המלחמה הקשה עדיין ניטשת, אך חלק מחיילי וחיילות סדיר ומילואים שנלחמו במערכה החלו לחזור אל בתיהם. עצימות הלחימה, האינטנסיביות והתמשכותה, נותנת בוודאי את אותותיה בנפשם ובגופם של השבים. החזרה של הלוחמים והלוחמות אל משפחתם הגרעינית והמורחבת מצריכה תשומת לב, הבנה והכלה. הבנים והבנות; החברים והחברות, אשר היו "שם" שבים עתה אל הקיבוץ, ולצד בני המשפחות הפרטיות גם הקהילות הקיבוציות נדרשות להיערך לקבלתם חזרה אל מעגלי ההשתייכות השונים שבה.

איך נכון לקבל את פניהם? כולם רוצים לחבק, לחמול ולעטוף, אך באיזה אופן ובאיזו מידה? איך מחבקים אך לא חונקים? איך מחזקים אך לא מטרידים? מה נכון לשאול ומה לא? ומתי? ועד כמה...?

"חָזַרְתִּי אֵלַיִךְ. אֲבָל הָיִיתִי אַחֵר..." (י. עמיחי).

מפגש הזום שיתקיים ביום א' 4.2, בשעה 14:00, ביוזמת מחלקת בריאות ורווחה של התנועה הקיבוצית ובשיתוף עם עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי), יעסוק בהיכרות עם הסימפטומים ומאפיינים של החזרה לשגרה מאירוע טראומתי והעלאת מודעות לאתגרים שעשויים ללוות את השבועות הראשונים לחזרה מהלחימה, ובמתן כלים לסיוע, תיווך והנגשת המעבר עבור המגויסים החוזרים ולשאר חברי הקהילה: בין המלחמה למשפחה; לקהילה; לחיים האזרחיים. המפגש מיועד למנהלות ומנהלי בריאות ורווחה בקיבוצים ולממלאי תפקידים רלוונטיים נוספים בתחומי הרווחה בקהילה.

 ההשתתפות במפגש היא ללא עלות אך כרוכה ברישום מוקדם - לחצו כאן להרשמה

הוספת תגובה חדשה