דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

העולים החדשים של גרעין צבר התארחו בסוכת שר הביטחון וציינו 30 שנה לגרעין

שר הביטחון, בני גנץ, בחר לפתוח בשבוע שעבר את אירועי "סוכת שר הביטחון" בקריה ביחד עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה ועוד עשרות עולים חדשים שהגיעו ארצה רק לאחרונה כדי להיות חיילים בודדים בקיבוצים במסגרת "צופים גרעין צבר". האירוע ציין בהוקרה 30 שנים לגרעין צבר המשותף לתנועת הצופים והתנועה הקיבוצית והצדעה למתנדבי חו"ל לדורותיהם
חניכי וחניכות צבר יחד עם שר הביטחון ושרת העלייה והקליטה. צילום: טל עוז, משרד הביטחון
חניכי וחניכות צבר יחד עם שר הביטחון ושרת העלייה והקליטה. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

עשרות צעירות וצעירים נרגשים, עולים חדשים שהגיעו ארצה בחודש שעבר במסגרת "צופים גרעין צבר", היו אורחי שר הביטחון בסוכה המסורתית בקריה שעמדה השנה בסימן הנוער המתנדב והמתגייס. במפגש השתתפו חניכים מהגרעינים המתגוררים בכפר מסריק, מולדת וחצור. החיילים לעתיד נפגשו עם שר הביטחון, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה ובכירי האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון בליווי יו"ר תנועת הצופים, רז פרל, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מזכ"לית הקיבוץ הדתי, שרה עברון, מנהלת תוכנית החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, יעל אייזנר ואלעד סנדרוביץ', מנכ"ל צופים צבר עולמי. האירוע ציין 30 שנה להיווסדותו של צופים גרעין צבר ופועלו לאורך השנים בקידום בית חם לחיילים וחיילות בודדים בעשרות קיבוצים בכל רחבי הארץ.

בנוסף, ציינו באירוע גם את ההצלחה האדירה בשילוב החיילים הבודדים בחברה בישראל לאחר סיום שירותם הצבאי. יחד עמם התארחו בסוכה גם אזרחים ותיקים שעלו לישראל כמתנדבים במלחמת העצמאות בשנת 1948 (מתנדבי מח"ל מדרום אפריקה). בין ותיקי מח"ל בלטו שלושה מתנדבים הנושקים לשנת ה-100 לחייהם, והשילוב של הדור הוותיק, אשר בנה את המדינה ונלחם על קיומה, לצד דור ההמשך, שעלה ארצה זה מכבר ובעוד שלושה חודשים כבר יהיו חיילים, היה מרגש ביותר.

מעל 6,000 חיילים בודדים זכו במרוצת השנים למערכת התמיכה המקיפה שמציע גרעין צבר לעולים מכל רחבי העולם היהודי. נכון להיום, משרתים ברגע זה בשירות פעיל יותר מ- 1000 חיילים בודדים במסגרת התוכנית. בתחילת החודש הצטרפו כ- 400 עולים ועולות חדשים שביצעו את שלב "צו ראשון" רק לפני שבועיים.

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בפתח דבריו: "עלינו להמשיך לבצר את ביטחוננו, להעמיק את הבריתות שלנו עם העם היהודי בתפוצות, ועם מדינות העולם ובראשן ידידתנו הטובה ביותר ארצות הברית. לצד היחסים האסטרטגים עם מדינות העולם ועם יהדות התפוצות, אנו חייבים לשמר את צה"ל כצבא החזק ביותר באזור עם האנשים הטובים ביותר שאפשר ובהם אתם, שהגעתם לכאן במטרה לשמור על כך. אז גם אם זה לא פיקניק, נזכור שקיומה של מדינת ישראל, שמירה עליה ועל החזון של מייסדיה, הם צו מוסרי, ערכי ומעשי עבור כולנו. צו שהנחילו לנו הוותיקים שנמצאים איתנו כאן, ואנחנו שממשיכים לשאת אותו הלאה".

חניכי וחניכות צבר בסוכת שר הביטחון. צילום: עמיר לביא, באדיבות צופים גרעין צבר
חניכי וחניכות צבר בסוכת שר הביטחון. צילום: עמיר לביא,
באדיבות צופים גרעין צבר

רא"ל (במיל') ח"כ גנץ הדגיש בדבריו את הערכתו הרבה לתנועה הקיבוצית שבמשך 30 השנים האחרונות משמשת בית חם למאות עולים חדשים מדי שנה במסגרת תוכנית גרעיני צבר. הוא אמר כי זוהי התגלמותה של הציונות בת זמננו והתחייב להגיש כל עזרה שתידרש בכדי שהמפעל הציוני הזה ימשיך וישגשג. 

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, אמרה באירוע: "ישנם רגעים מזוקקים שאני מרגישה גאווה ענקית בכל רמ"ח איברי להיות חלק מעם ישראל. היום, כשאני רואה אתכם חניכי וחניכות גרעין צבר, זהו רגע שכזה. אתם שבחרתם לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל, אתן ואתם ההוכחה שהעם שלנו הוא עם שאולי לא כולו יושב בציון אבל הוא עם שערב זה לזה.

השרה תמנו שטה הבטיחה: ''נמשיך לתת לכם החיילות והחיילים העולים גיבוי וסיוע כדי שאתם תוכלו להתרכז במשימתכם גיוס לצה"ל, שמירה על ביטחון ישראל והמשך בניית החיים לאחר הגיוס כאן איתנו בישראל."

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "העולים החדשים שהגיעו דרך גרעין צבר על מנת להתגייס לצה"ל מצטרפים לאלפי חניכי צבר משנים קודמות וחיילים בודדים שמצאו בית בעשרות קיבוצים. הם לא חושבים שהקיבוץ מת, הם יודעים שהקיבוץ הוא הרבה דברים עבורם - בית, משפחה, קהילה, ערכים וציונות. הקיבוצים ימשיכו לתרום למדינה, כמו בעבר, באמצעות קליטת החיילים הבודדים ובעוד עשרות פרויקטים חברתיים אחרים". 

יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית הדגישה שהשותפות הזו בין התנועה הקיבוצית לתנועת הצופים ממשיכה לפרוח ולצמוח, ולמרות שרק יצאנו לדרך עם גרעיני הקיץ, פנינו כבר קדימה לגיוס קיבוצים לגרעיני החורף, וקיץ 2022.

"קיבוצים המעוניינים להצטרף למעגל המופלא של 24 קיבוצים בהם ארוח חיילים בודדים הוא לא רק כאושפיזין בסוכה, אלא דרך חיים - מוזמנים ליצור קשר ואנו נבוא אליכם להציע שותפות בעשייה הכי מרגשת שיש, הוסיפה אייזנר.

רז פרל, יו"ר תנועת הצופים: "פרויקט הדגל של תנועת הצופים בפעילותה בכל רחבי העולם קורא לצעירות וצעירים בעלי זיקה למדינת ישראל להגיע לישראל ולהשתלב בצה"ל בשירות קרבי, או משמעותי, למען ביטחון ישראל וחיזוק הזיקה למדינה. הצעירים שהגיעו הבוקר לסוכת שר הביטחון עלו לישראל כחלק מפעילות תנועת הצופים ברחבי העולם, דרך עשרות שבטי צופים צבר הפרוסים בעולם".

אלעד סנדרוביץ', מנכ"ל צופים צבר עולמי: "תודתנו לשר הביטחון, למשרד הביטחון ולאגף הבטחוני חברתי על 30 שנות חברות ותמיכה באלפי החיילים והחיילות הבודדים, המגיעים לישראל מכל רחבי העולם. למרות משבר הקורונה יש עליה בכמות הביקוש להצטרף למסלול צופים גרעין צבר ועליה בכמות המגיעים בפועל. השנה גם התרחבנו ופתחנו לראשונה גרעין לעולים ועולות ממדינות אמריקה הלטינית ואף פתחנו בנין חדש בכפר גרעין צבר במרכז שלנו ברעננה".

הוספת תגובה חדשה