דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

העצרות המרכזיות לנעילת אירועי יום הזכרון לשואה ולגבורה

כנס לוחמי הגטאות

אירועי יום הזכרון לשואה ולגבורה ננעלו בטקסים המסורתיים בקיבוצים לוחמי-הגטאות ויד-מרדכי.
בעצרת הדרומית נאמו שר הביטחון אביגדור ליברמן והשחקנית כלת פרס ישראל, גילה אלמגור.
בטקס בלוחמי הגטאות נכח לראשונה נשיא גרמניה לשעבר יואכים גאוק מלווה על ידי בת זוגו דניאלה שאדט, שהגיעו לישראל בהזמנת נשיא המדינה במיוחד כדי להשתתף בעצרת הזיכרון. לפני תחילת הטקס סיירו יחד נשיא המדינה ונשיא גרמניה לשעבר במוזיאון בית לוחמי הגטאות, יחד עם מנכ"לית בית לוחמי הגטאות ד"ר ענת ליבנה וד"ר אריק כרמון - יו"ר הועד המנהל של בית לוחמי הגטאות, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ומפקד פיקוד הצפון האלוף יואל סטריק.
הטקס עמד השנה בסימן "מדור לדרור - העברת האחריות לזיכרון מן הדור הראשון לדורות הבאים״.
בדבריו ביקש מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר להדגיש עד כמה הזיכרון בחלוף השנים רק הופך לחשוב עוד יותר: "עלינו לזכור ולא לשכוח, לזכור ולא לסלוח, לזכור ולא להכחיש, לזכור את הפשעים, לזכור את ההשמדה, לזכור את ששת המיליונים - הקשישים, ההורים והילדים. ומה שנכון למנהיגי אומות העולם, נכון גם למנהיגנו שלנו, כאן במדינת היהודים. שעה שבתוכנו גובר הפילוג, אל לנו לשכוח, כי הצורר הנאצי לא הבדיל בינינו - במשרפות, בצעדות המוות, ביערות הדם ובקברי האחים, קבורים יחדיו יהודים פולנים ולובים, תוניסאים וסלבים, גברים ונשים, זקנים וטף - כולם יהודים - כולם אחים. ידו המרצחת של הצורר הנאצי הכתה באבותינו ללא רחם וללא הבדל במוצאם. במותם, בהירצחם, היו כולם רק יהודים – אחים. את המלחמה חסרת הפשרות בשנאה, בלאומנות ובהסתה עלינו להתחיל כאן אצלנו בבית - בתוכנו. אחדות העם היהודי – בארץ ובגולה אינה רק סיסמה אלא מטרה שיש לשאוף אליה, לחתור אליה ולממש אותה במעשים.
אני מבקש להביע את הוקרתי לנשיא גרמניה בעבר הנמצא איתנו כאן הערב, על כך שהואלת לבוא אלינו ביום הקשה הזה ומבקש לנצל את הבמה הזו ולקרוא לך לקחת אחריות עודפת בין יתר מנהיגי העולם החופשי, ולהמשיך להלחם יחד איתנו, לנצח את האנטישמיות ולעקור אותה מן השורש. לך, אדוני נשיא המדינה, אני מבקש להודות ולחזק את ידיך בפועלך למען אחדות העם ואיחוי הקרעים והשסעים בחברה הישראלית ומתחייב כי התנועה הקיבוצית כולה, מגוייסת, כפי שתמיד התגייסה, למערכה על אחדות העם ובטחון המולדת". 

הוספת תגובה חדשה