דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הפיקוד על אוגדת עזה נשאר בתנועה הקיבוצית

שבוע לאחר סיום מבצע 'עלות השחר', אשר הציב את קיבוצי עוטף עזה בחזית הלחימה והגנה על גבולות ישראל, התחלף מפקד האוגדה. תא"ל אבי רוזנפלד (בן עין השופט) נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 'שועלי האש' (אוגדת עזה) במקומו של תא"ל נמרוד אלוני (גונן), אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות
מימין לשמאל: האלוף טולדנו, תא"ל אלוני ותא"ל רוזנפלד. צילום: דובר צה"ל
מימין לשמאל: האלוף טולדנו, תא"ל אלוני ותא"ל רוזנפלד. צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי המפקדים נערך השבוע במחנה רעים, בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ובהשתתפות מפקדים, חיילים, ראשי מועצות, קב"טים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מפקד האוגדה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני, הוביל את עוצבת 'שועלי האש' במהלך שני המבצעים האחרונים - מבצע 'שומר החומות' ומבצע 'עלות השחר'.

מדברי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו: "נמרוד היקר, אתה מסיים את המשמרת שלך עם 'עלות השחר', מבצע התקפי למול הג'יאהד האיסלאמי ברצועת עזה. במבצע, האוגדה ניהלה קרב הגנה בלתי חדירה ושילבה יכולת התקפית, יבשתית ואווירית טובה מאוד ועל כך אני גאה בך, גאה בכם. האוגדה, בפיקודך, הגיעה למיומנות ולמומחיות בסיכול טרור מתחת לקרקע. לא הכל ידוע, ורק מעט מסופר ויסופר, אויבנו מכירים היטב את עומק היכולת המבצעית שבניתם לאורך השנים באוגדת עזה. חמאס ושאר ארגוני הטרור לא חדלו מנסיונותיהם ואנחנו לא נחדל לרדוף אותם בכל הזדמנות בה ירימו ראש. אבי היקר, אתה איש מבצעים מנוסה, שמכיר היטב את אופי הגזרה. אני שמח שאתה הוא הקצין שמעמיס על גבו את האחריות, אתה יודע היטב שסוד כוחנו בלכידות שבין ההתיישבות למערכת הביטחון - אני סומך עליך ומאחוריך תמיד".

מדברי מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני: "אהבתי אתכם מאוד חיילי, אהבתי לעמוד איתכם בשמש הקופחת בסיורי יום שישי, אהבתי להתגנב איתכם בלילה הקפוא בפרימטר. אני אוהב אתכם על כך שאתם נותנים את כל כולכם לעם ולמדינה שלנו. ראשי רשויות העוטף, תמיד אלו הייתם אתם אשר התייצבו בחזית, ושמו את הרעות ארוכת השנים בין ההתיישבות לאוגדה לפני הכול, על כך הערצתי אתכם. מחליפי אבי היקר, אתה מקבל לידיך את כל הטוב הזה שיש בו אחריות כבדה ולצידה רעות נפלאה. האנשים איתך ואתה בניסיונך הרב ובחוכמת מנהיגותך תפרוץ תחומי עשייה חדשים ותתקן את הדרוש שיפור. מפקיד בידיך בגאווה את המקום האהוב הזה, הצלחה רבה. רציתי לסיים תפקיד כמו כולם, לצעוד לאורך הגזרה ולהיפרד מאנשיה ונופיה, אבל נותרה לי עוד משימה - להכות את הג'יהאד, לחזק את השקט בעוטף ואת הישגי מבצע 'שומר החומות'. עוד מוקדם לסכם את מבצע 'עלות השחר', אולם ההגנה הייתה מופתית, ואתם - אנשיי, פעלתם במורל גבוה, בחדווה ובמקצוענות יוצאות דופן, ונתתם לעם ישראל סיבה לגאווה לאומית".

מדברי מפקד אוגדת עזה הנכנס, תת-אלוף אבי רוזנפלד: "מול עינינו עומדים כל העת אלו עליהם נשבענו להגן: האנשים הנהדרים שגרים כאן ביישובי העוטף. בעיר המצוינת שדרות, ולצידה בקיבוצים ובמושבים המעבדים את האדמה עד התלם האחרון. ההתיישבות שמוסיפה לגדול ולהתפתח חרף כל הקשיים והאיומים. גם בעיתוי הזה אני רוצה להביע את הערכתי ללוחמי צה"ל המגינים על הגזרה. חלקם נמצאים ממש עכשיו בעמדת השמירה, בסיור או במארב. הם עושים שירות עם מעט מאוד רגעים של תהילה, והרבה רגעים של קושי ושחיקה. דעו שאתם לא שקופים. אנחנו רואים אתכם, מעריכים אתכם, ומצדיעים לכם. בברכתו לרגל חגיגת עשור לקיבוץ נחל עוז בשנת 1961, כתב ראש הממשלה דוד בן גוריון לאנשי הישוב: 'איני יודע אם יש לכם נחל- אבל עוז לא חסר'. תתמידו בעוז ותצליחו".

הוספת תגובה חדשה