דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוץ (ה)נודד צפונה

תכנית הקיבוץ הנודד סיימה את עונת הקטיף בנגב המערבי ובשבוע הבא היא עוברת צפונה לסייע לקיבוצים ומשקים בגליל העליון
משתתפי הקיבוץ הנודד בקיבוץ מפלסים. נודדים צפונה כעת
משתתפי הקיבוץ הנודד בקיבוץ מפלסים. נודדים צפונה כעת

התכנית מבית התנועה הקיבוצית נועדה להביא כ-40 צעירים וצעירות בגילי 20-30 כדי לסייע בקטיף העונתי לקיבוצים מהנגב המערבי והגליל, שמהם פונו הקהילות למקום בטוח. את עונת קטיף ההדרים בנגב המערבי מסכמים בקיבוץ הנודד עם שני מוקדי מגורים אליהם הגיעו בסך הכל יותר מ-130 צעירים וצעירות שהגיעו לפרקי זמן משתנים לאורך תקופה של ארבעה חודשים. באמצע פברואר תקעה הקיבוץ יתד במפלסים ועברו בו כ-90 משתתפים ובתחילת אפריל נפתח המוקד השני ביד מרדכי שם היו כ-40 משתתפים. הצעירים והצעירות הגיעו מכל רחבי הארץ, גם מהעיר, גם מהכפר וגם מהקיבוץ.

התכנית נתנה מענה רוחבי לקטיף ביותר מ-15 קיבוצי העוטף ומשקים שונים, וביניהם: יד מרדכי, כרמיה, מפלסים, גבים, ברור חיל, אור הנר, ארז, ניר עוז, בארי, גבולות ועוד.

קים קפלן (מפלסים), רכז התכנית, מתאר את התחושות: "אנחנו מרגישים כי הצלחנו להיות רלוונטיים גם לחקלאים וגם לקיבוצים שבהם התגוררו המשתתפים, שסייעו בנוסף לקטיף גם בהחייאת המרקם החברתי. הסיפוק מהמפגש והעזרה לאנשים שהכי צריכים אותנו עכשיו, גדול יותר מכל מה שחווינו עד היום. בתחילת השבוע הבא תנדוד התכנית לגליל העליון על מנת להמשיך לקטוף ולעזור לחקלאים שלנו שזקוקים לנו בדחיפות".

קרן פרדו, שמנהלת את התכנית מטעם התנועה הקיבוצית אומרת כי היא "מבקשת להודות לכל השותפים והשותפות מאגפי צעירים ומעורבות בחברה וכלכלה ומהמחלקה המשפטית של התנועה שעזרו לדחוף ולקדם את הפרויקט". 

לחצו כאן להרשמה לתכנית

מוזמנים לצפות בסרטון שמסכם את עונת הקטיף של הקיבוץ הנודד בנגב המערבי: לחצו כאן
 

הוספת תגובה חדשה