דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצים חוגגים שבועות ומארחים פליטים ועולים מאוקראינה - מכל הלב

שבועות ידוע בתור ה-חג של הקיבוצים וההתיישבות העובדת, וישראלים רבים נהנים להגיע לחגיגות המסורתיות שמתקיימות במהלכו עם שלל המסורות המקומיות. השנה צפויים להתארח בקיבוצים גם כ-1000 פליטים ועולים שהגיעו מאוקראינה ומרוסיה, תוצאה של שיתוף פעולה שיזמו בתנועה הקיבוצית יחד עם הג'וינט ומשרד הרווחה והתגייסות מרגשת של הקיבוצים
מאשה ופולינה (מימין) וקטיה ומירון שנקלטו בגלעד במסגרת תכנית "בית ראשון במולדת". צילום: שמעון לוי
מאשה ופולינה (מימין) וקטיה ומירון שנקלטו בגלעד במסגרת תכנית "בית ראשון במולדת". צילום: שמעון לוי

לפי ההרשמה לאירוע, שהתקבלה דרך המוקד הארצי של משרד הרווחה ובשיתוף פעולה בין הג'וינט והמועצה הישראלית להתנדבות, קיים צפי לאירוח של כ-1,000 עולים ופליטים שהגיעו מאוקראינה ורוסיה. הקיבוצים המארחים ידאגו להסעות של חלקם ואחרים יוסעו על ידי הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והארגון הכלכלי האזורי של הקיבוצים "משקי הדרום". בחגיגות בקיבוצים ישתתפו לראשונה עולים מאוקראינה ורוסיה שהגיעו אליהם במסגרת תכנית "בית ראשון במולדת".

האירוח צפוי להתקיים ב-37 קיבוצים: החותרים, אושה, אייל, יחיעם, עברון, מעיין צבי, גבעת השלושה, כפר מסריק, כפר בלום, פלמחים, עין כרמל, אילות, גלעד, גברעם, חצרים, מצובה, חצור, שדה יואב, עינת, מעלה החמישה, משמר העמק, יפעת , ברעם, עין המפרץ, גבים, נען, יקום, זיקים, גן שמואל, עין שמר, ניצנים, נצר סרני, יד מרדכי, בית זרע, רמות מנשה, גן שמואל ורמת רחל.

"שבועות הוא אחד מהחגים אשר מאפיינים ביותר את התנועה הקיבוצית, יש לו חיבור עמוק לאדמה, למים, לחקלאות ולאהבת הארץ. אנו מודים לקיבוצים שהתגייסו לארח ולאפשר הצצה לחגיגות הקיבוציות אשר מחוברות עמוק לציונות ולהיותנו ישראלים. אנו שמחים על ההזדמנות לארח פליטים ולשמח אותם ביום חגנו", אמר עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית.

אנה גורן, מנהלת היחידה למעורבות בקהילה והתנדבות במועצה האזורית חוף הכרמל, מספרת: "ביוזמה משותפת עם רונית בר גיל מקבוצת ״פשוט מעסים טובים״ החלטנו לארח פליטים מאוקראינה בקיבוצים ויישובים במועצה. כ- 150 משפחות פליטים צפויים להתארח ביישובי חוף הכרמל בסוף השבוע הקרוב לחגיגות חג השבועות. המועצה האזורית חוף הכרמל ארגנה הסעות, קיבוץ החותרים, עין כרמל ומעין צבי פתחו שעריהם וליבם, רכזי ורכזות התרבות בישובים עמלו קשה להתאים את התוכניות לקליטת האורחים, התושבים והתושבות התנדבו להכין להם מאכלים טעימים, המרכולים תרמו מצרכים. זוהי זכות לקחת חלק במיזם הזה, מתרגשת לראות את ההירתמות הטוטאלית של כל מי שלוקחים ולוקחות חלק. מועצה אזורית חוף הכרמל בורכה בתושבים ותושבות עם לב רחב ורצון טוב, הפעילות הקהילתית והתנדבותית הענפה אצלנו היא תוצר של זה".

ולסיום מוסיפה שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים כי "מרגש לראות את ההיענות הרבה מצד הקיבוצים לארח פליטים מאוקראינה בחגיגות המסורתיות של שבועות. זוהי הזדמנות לאפשר לעולים להבין מהי קהילה קיבוצית ולפתוח את דלתנו לקליטת עולים בקיבוצים. אנו מודים לכל הקיבוצים שנרשמו לארח ומאחלים לכל בית ישראל חג שבועות שמח!".

הוספת תגובה חדשה