דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצים שוב תרמו את הדם למדינה

בשבוע שעבר הגיע למשרדי התנועה הקיבוצית ליאור אלטמן, מנהל מערך התרמות הדם הארצי של מד"א, על מנת להעניק לתנועה הקיבוצית תעודת הוקרה על מבצע התרמת הדם שנערך בקיבוצים בתקופת הקורונה. אלטמן העניק את התעודה וספר המספר על תולדות 85 שנות מגן דוד אדום בישראל למזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ולעדי רמות, מנהלת תחום הבריאות בתנועה
ליאור אלטמן מעניק את תעודת ההוקרה והספר לניר מאיר ועדי רמות
ליאור אלטמן מעניק את תעודת ההוקרה והספר לניר מאיר ועדי רמות

מבצע התרמת הדם בקיבוצים נערך בשני סבבים, בשיתוף פעולה בין מחלקת בריאות ורווחה בתנועה ואגף צעירים ומעורבות בחברה, בעקבות המחסור והירידה המשמעותית במלאי הדם עם פרוץ הגל השני של התפשטות נגיף הקורונה. מקומות עבודה שבעבר ערכו התרמות דם נמנעו מכך, או שממילא מרביתם היו סגורים או כללו רק מקצת מהעובדים, וגם האפשרות של בנק הדם לקיים מבצעי התרמה במקומות ציבוריים השתנתה בהתאם למגבלות הקורונה.

יותר ממאה קיבוצים נענו לפניית התנועה וביצעו אצלם התרמה, ואלפי מנות דם נאספו. ימי התרמה היו שגורים בקיבוצים מאז ותמיד, אולם שעת משבר זו והמבצע יצרו מוטיבציה גבוהה בקרב קיבוצים ששנים לא תרמו דם, והובילו גם להתרמות נוספות בטווח זמן מיידי גם בקיבוצים שתרמו רק 3 חודשים קודם לכן.

"אני מברך על שיתוף הפעולה עם התנועה הקיבוצית. הערבות ההדדית היא נר לרגלינו, כעם וכארגון, ועל כך נתונה תודתנו", אמר ליאור אלטמן לניר ועדי.

עדי רמות: "התרגשתי מאוד מההיענות המחודשת בקיבוצים להתגייס ולתרום דם כפי שהיה נהוג בעבר כדבר שבשגרה. במאמץ קטן ניתן לתרום דבר משמעותי אשר יכול להציל חיים ולעזור לאנשים רבים. זהו עוד ביטוי לערבות ההדדית ותרומתנו האזרחית לחברה בישראל. כולי תקווה שנמשיך להתגייס בכל פעם אשר נקרא לדגל".

הוספת תגובה חדשה