דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השינשינים לומדים על מורשתם של חללי התנועה הקיבוצית

לטקס ההתייחדות השנתי באנדרטת הקיבוצים קדם יום מורשת לכ-300 מתנדבים מכ-30 קומונות שנת השירות של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ. זו כבר השנה השביעית למסורת זו וגם הפעם זכו השינשינים לקחת חלק ולהשתתף בטקס עצמו כאקורד הסיום של היום
שיחה עם הוריו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד על מורשתו
שיחה עם הוריו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד על מורשתו

במסגרת היום נפגשו השינשינים ביער הקיבוצים בו נמצאת האנדרטה עם משפחות שכולות אשר בניהן התנדבו לשנת שירות לפני שירותם הצבאי, במהלכו נפלו. המשפחות - משפחתו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד, משפחתו של תום כיתאין ז"ל מנווה שלום, משפחתו של פז אליהו ז"ל מעברון ותומר בן דוד, מלווה קומונה בכפר הנוער עיינות ובנו של דניאל בן דוד ז"ל מאחיטוב  שנהרג במלחמת לבנון השנייה ליד כפר גלעדי לאחר שנקרא לשירות מילואים - סיפרו לשינשינים את סיפורן האישי ומתוכו שוחחו על ערכים, על מנהיגות ועל תרומה ועשייה חברתית.

סגן פז אליהו ז"ל התנדב בכפר הילדים נרדים בערד ונפל במבצע "צוק איתן" במסגרת שירותו כקצין בפלוגת ההנדסה של חטיבת הצנחנים, סמ"ר מורן כהן ז"ל התנדב בכפר הנוער נווה הדסה ונפל במלחמת לבנון השנייה בעת ששירת כלוחם וחובש בסיירת צנחנים וסמ"ר תום כיתאין ז"ל התנדב לשנת שירות בשומר הצעיר ונפל באסון המסוקים בעת ששירת כמפקד בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל. 

מעגלי שיח לעיבוד המפגשים
מעגלי שיח לעיבוד המפגשים

לאחר מכן קיימו השינשינים מעגלי שיח בהנחיית פעילי התנועה לעיבוד המפגשים והחוויות והתובנות שעלו מהם ומהיום כולו. בסיומו של היום השתתפו כולם בטקס המרכזי באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. 

לירז ברנד, מנהל מחלקת שנת השירות באגף חינוך של התנועה הקיבוצית, סיכם ואמר כי "תקוותנו היא שביום זה השינשינים יכירו לעומק את מורשתם של חללי התנועה הקיבוצית ויצאו ממנו בתחושת שליחות ואחריות כלפיי החברה והמדינה. אני מודה למשפחות השכולות שהגיעו גם השנה במיוחד כדי לספר על בניהן שנפלו, עבורנו זוהי זכות".

הוספת תגובה חדשה