דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השינשינים מתחברים למורשתם של חללי הקיבוצים

גם השנה קדם לטקס באנדרטה יום המורשת לכ-300 מתנדבים מעשרות קומונות שנת השירות של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ. השינשינים פגשו נציגי ארבע משפחות שכולות ושמעו את סיפוריהם של הבנים שנפלו, הערכים שלאורם הלכו והמורשת שהשאירו אחריהם ולקחו חלק משמעותי בטקס לסיומו של היום
השינישנים שומעים מסא"ל (במיל') משה ברומר מנען על סיפור גבורתו מה-7/10
השינישנים שומעים מסא"ל (במיל') משה ברומר מנען על סיפור גבורתו מה-7/10

כשלוש שעות לפני הטקס הגיעו השינשינים ליער הקיבוצים, בו נמצאת האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים, והתחלקו לקבוצות שהתיישבו לשיחה עם ארבע משפחות שכולות אשר בניהן התנדבו לשנת שירות לפני שירותם הצבאי, במהלכו נפלו – ניצה ושמוליק, הוריו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד, בועז, אביו של תום כיתאין ז"ל מנווה שלום, עדי לוגר, אמו של אסיף לוגר ז"ל מיגור ואיתן (מלווה קומונת הש"ש בפנימיית בית אפל), אביו של עידו ברוך ז"ל מגדרה. המשפחות סיפרו לשינשינים את סיפורם האישי של הבנים שנפלו על הערכים שלאורם פעלו ועל מורשתם, ועסקו במנהיגות ובמשמעותה של עשייה ערכית למען החברה. 

סמ"ר מורן כהן ז"ל התנדב בכפר הנוער נווה הדסה ונפל במלחמת לבנון השנייה בעת ששירת כלוחם וחובש בסיירת צנחנים, סמ"ר תום כיתאין ז"ל התנדב לשנת שירות בשומר הצעיר ונפל באסון המסוקים בעת ששירת כמפקד בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל, סמל אסיף לוגר ז"ל התנדב בכפר הנוער נירים ונפל בחודש נובמבר האחרון בצפון רצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל בעת ששירת כלוחם בגדוד 77 של חטיבה 7 בחיל השריון וסמ"ר עידו ברוך התנדב לשנת שירות במסגרת עמותת "קדימה" בבית לנוער בסיכון באור יהודה ונפל בפיגוע ירי בעת שאבטח עם צוותו מפלס"ר גבעתי את "צעדת השומרון", סמוך לשבי שומרון.

לאחר מכן התקיימו מעגלי שיח, בהובלת פעילי התנועה, לעיבוד וסיכום המפגשים עם המשפחות והתובנות שעלו מהם ושיחה על איך הערכים שהנחו אותם כמו לקיחת אחריות, נתינה למען האחר, חתיאה למצוינות ותרומה למדינה משתלבים במהלך שנת השירות ובהמשך הדרך של השינישינים, בין אם בשירות משמעותי או בפעילות חברתית לאחר מכן. בתום המעגלים נפגשו כל השינשינים עם סא"ל (במיל') משה ברומר מקיבוץ נען בן ה-64, שבבוקר ה-7/10 החליט לקפוץ מביתו עם אקדחו האישי ולסייע לכוחות השונים בשטח. משה סיפר כיצד חבר לכוח ימ"מ בשדרות ואז המשיך לכפר עזה, שם חבר לכוח מיחידת מגלן עד שנפצע ברגלו מכדורי המחבלים. בנוסף, הוא שיבח את המפקדים של הדור הנוכחי ודיבר עם השינשינים על זהות והתנדבות לשירות משמעותי. בתום השיחה לקחו השינשינים חלק מרכזי בטקס, ובמיוחד קומונת עין השופט שהייתה אחראית עליו ביחד עם הכוחות התנועתיים.

הוספת תגובה חדשה